Gå til innhold
Arkivverket

[#71336] NO, SØRFOLD; etterkommere etter Jan Gotfred Olsen / Alexandersen NEVERVIK?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Jan Gotfred (1902-1967) skal ha benyttet navnet Nevervik og ha bodd i Nevervika i Sørfold kommune.Jeg er ikke sikker på hvilken bygdebok dette kan stå i, og i Matrikkelen for 1950 finner jeg ikke noen gård med dette navnet. Det var vel trolig et bruk. På Sørfold kommunes kart finner jeg imidlertid stedet Nevervika.Jeg er interessert i å komme i kontakt med etterkommere av Jan Gotfred. Ikke legg opplysninger om nålevende inn i debatten, men send det til affi krøllalfa online dot noMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da vet ikke jeg. Jeg fant det i Sørfold kommune på deres nettsider. Er det flere steder med samme navn i Nordland? Ja, nå ser jeg at der er en mengde steder i flere kommuner med dette navnet. Jeg har imidlertid fått oppgitt at stedsnavnet skal være Nevervika, mens etternavnet visstnok er Nevervik.Er det noen som kjenner personer i denne Nevervik-familien, etterkommere etter Jan Gotfred Nevervik?Håper på hjelp.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Beklager. Jeg må undersøke med kilden min hvilken Nevervika som er korrekt. Han presiserte at stedet het Nevervika i bestemt form, og da finner jeg disse * Nevervika (Vik), Tysfjord * Nevervika (Grend), Tysfjord * Nevervika (Vik i sjø), Tysfjord * Nevervika (Vik i sjø), Vestvågøy * Nevervika (Vik i sjø), Brønnøy * Nevervika (Vik i sjø), Karlsøy * Nevervika (Vik i sjø), Sørfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

HeiHar slektsboka for Sørfold, men kan ikke finne noen Jan Gotfred nevnt der, heller ikke i Tysfjord.Mvh Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, takk skal du ha.Jeg skjønner ikke hvilken Nevervika-gård det gjelder.Kan noen sjekke om der er en gård eller et bruk ved dette navnet i Saltdalen?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.