Gå til innhold
Arkivverket

[#71340] Finner ikke alle barna til Ole og Berthe marie Johnsdatter


Gjest bjørn andreas løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest bjørn andreas løkken

Hei er det noen som vil hjelpe meg og lete Ole Kristensen , Arnesbergeie født 20 nov. 1847 giftet seg med Berthe Marie Johnsdatter den 9 des. 1871 i Romedal. - barn nr. 1 var Carl Ludvig f. 14 jan. 1872 v. svinbergeie - barn nr. 2 var Mina f. 19 okt. 1874 v. svinbergeie - barn nr. 3 finner jeg ikke . - barn nr. 4 var Olaf f. 23 juni 1881 v. finstadeie - barn nr. 5 finner jeg ikke - barn nr. 6 var Oskar f. 21 nov.1888 og død nov. 1888 ( dødsårsak ? ) er det noen som vil hjelpe meg og lete etter nr. 3 og 5 og om det eventuelt ble født noen flere barn etter Oskar vennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan barn nr. 3 være Bernt, f. 1878? - Hedmark fylke, Vallset (Tomter) i Romedal, Ministerialbok nr. 6 (1866-1886), Fødte og døpte 1878, side 70, nr. 17 Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6028&idx_id=6028&uid=ny&idx_side=-72>Lenke Permanent bildelenke: Lenkejf. klokkerboka: Hedmark fylke, Vallset (Tomter) i Romedal, Klokkerbok nr. 10 (1860-1895), Fødte og døpte 1878, side 65. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Finner også en sønn i 1885 – Bernhard Magnus – se nr. 27 - Hedmark fylke, Vallset (Tomter) i Romedal, Ministerialbok nr. 6 (1866-1886), Fødte og døpte 1885, side 113. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Sandholt

Hei, tror du har feil vielsesdato for Ole og Berthe Marie. I kirkeboka for Romedal ( Hedemark ) 1862 -1874 side 218 nr 2 står det at de giftet seg 12 mai 1871. Det samme står det også ved dåpen til elste barn Carl Ludvig. Har ikke hatt tid til å lete noe mer utover dette enda.Med vennlig hilsen Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er dåpsinnførselen til Oskar - Hedmark fylke, Romedal i Romedal, Ministerialbok nr. 10 (1880-1895), Fødte og døpte 1889, side 71. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1505&idx_id=1505&uid=ny&idx_side=-75>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDet står at han ble hjemmedøpt 14.1.1889, men døde før bekreftelsen – antakelig før bekreftelsen på dåpen i kirken. Her er dødsfallsregistereringen på Oskar – se under 1889, se nr. 3 – det ser satt et spørsmålstegn i rubrikken for dødsårsak - Hedmark fylke, Vallset (Tomter) i Romedal, Ministerialbok nr. 8 (1887-1905), Døde og begravede 1889, side 183. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeMen dette siste har du vel.Bernhard Magnus, f. 1885, ble konfirmert i 1899 - Hedmark fylke, Vallset (Tomter) i Romedal, Ministerialbok nr. 8 (1887-1905), Konfirmerte 1899, side 140. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei og tusen takk for hjelpen , jeg må få love til og si at dette norske web forumet er enestående , her er dere utrolig raske og flinke til og hjelpe , jeg er inne på noen tilsvarende amerikanske web forumer ,i forbindelse med 4 i vår familie som emigrerte på tidlig 1900 tallet , men de kan ikke sammenlignes med dette forumet her. Tusen takk for all hjelp denne gangen også hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei og tusen takk for hjelpen , jeg må få love til og si at dette norske web forumet er enestående , her er dere utrolig raske og flinke til og hjelpe , jeg er inne på noen tilsvarende amerikanske web forumer ,i forbindelse med 4 i vår familie som emigrerte på tidlig 1900 tallet , men de kan ikke sammenlignes med dette forumet her. Tusen takk for all hjelp denne gangen også hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.