Gå til innhold
Arkivverket

[#71354] Oppslag bygdebok Høland, Johan Andersen (Tuverud, Bunes søndre)


Gjest Roger Fossum
 Del

Recommended Posts

Gjest Roger Fossum

Er det noen som kan sjekke hva det står om Johan Andersen f. 26 Okt. 1822, g.m. Helena Christophersdatter f. 24 Okt. 1822, under Tuverud, Bunes søndre.Mvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiBind 5 Gårds og Slektshistorie for Høland og Setskog Arnfinn Wennemo og Odd Ottesen.Tuverud Vestre u Bunes Søndre, Langstrandfjerdingen side 264 'Helene Kristoffersdatter f 1822 fra Vennemo Vestre, gnr 132m brn 7 og 9 datter av de forrige brukerne Kristoffer kristoffersen og Berte Hansdatter (som kjøpte Tuverud Vestre rundt 1840. ) giftet seg i 1844 m Johan Andersen fra Kargtorp Øvre gnr. 111,brn. 1 Langstrandfjerdingen. I skiftet etter sin far som døde i 1844 fikk Helene utlagt Tuverud til sitt bruk. Småbruket ble da verdsatt til 430 spesidaler. Omkring 1857 forlot de Høland og reiste til Kråkstad, Akershus. I 1865 finner vi dem på Grønnslett i Kråkstad: Helene og Johan fikk sønnene: Anton f 1845 flyttet til Kråkstad, Klemet f 1848 flyttet til Kråkstad, Ole f 1851 flyttet til Siggerud i 1866 , Kristian f 1854 flyttet til Bjerke i 1868, Hans Julius f 1857, flyttet 1871 til Østre Aker og Kamilla f ca 1859 i Kråkstad.'Lenkemvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei RogerJeg har en del av anene til begge i min database, Johans mor kom fra Skullerud (Vålerkrokfjerdingen) (Der har jeg noen av mine aner) Hvis du er intr, så kan jeg sende deg det jeg har.mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Hei Inger, Jeg tar gjerne imot den informasjonen du har. Du kan sende det til rofos@epost.noMvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.