Gå til innhold
Arkivverket

[#71360] söker mina rötter


Gjest Susanne Thorsberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Susanne Thorsberg

Hej! jag har sökt i arkivet och hittat lite om mina förfäder..men jag kan inte tyda alla namn och bynamn/gårdsnamn så bra. Jag önskar info om Olivia Ingbretsen född 1881-09-27 i Hallingdal Nes-Flå. Och hennes far Ingebret? Olsen född 1856, kan vara född el. bodde i Bakken Nes. Hennes mor Nina? Arnesdatter 1845 voer? eller så enligt kyrkoböckerna .. Hjälp mig tyda och hitta vart de kommer ifrån? osv.Tack/ Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne Thorsberg

Tack ...jag har sett den bilden och det är de uppgifter jag har ...men kan Ni tyde texten på hennes far och mor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Engebreth Olsen - (født) 1856 (bopæl) Bakken Nes. Nina Arnesdatter - (født) 1845 (bopæl) Vold, söndre.Barnet er født utenfor ekteskap, og i merknadsfeltet står det «Anmeldt af Barnets Moder. Hans 1. hendes 3. Leierm.». Hun har altså tidligere født to barn utenfor ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Nina må jo finnes i folketelling 1865. Der finner jeg bare en. Hun bor da i Grue. Men fødselsår stemmer ikke. Ved Olivia sin dåp står 1845, men Nina i Grue er født i 1850. Nr 95 på denne sidaKildeinformasjon: Hedmark fylke, Grue, Ministerialbok nr. 8 (1847-1858), Fødte og døpte 1851, side 53. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8877&idx_id=8877&uid=ny&idx_side=-60>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Ved folketellingen i 1900 finner du både mor og datter i Akershus: LenkeHer står det at Nina er født 1849, så hva som er rett, er ikke godt å vite. De står ikke oppført som værende i slekt, men jeg regner med at det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne Thorsberg

tack för all informasion! ja det är lite si och så med födelsedatumen men det kanske stämmer...Tack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne Thorsberg

TUSEN TACK FÖR ALLAS INLÄGG JAG TROR INTE DET ÄR SANT !!!Ni är verkligen generösa och hjälpsamma...KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Ikke for å lage trøbbel, men der er flere som heter Engebregt født omkring 1857.- ikke i Nes, men i nabosognene, Aal (2), Sigdal (1) og Hole (1).Jeg tror jo også at denne Engebregt er den mest sannsynlige kandidaten, men er der en måte å verifisere det på ? Jeg søkte etter konfirmasjonen til Olivia, men kunne ikke finne den. Tenkte at det kunne stå noe der.Kanskje der er noe å finne under innflyttede/utflyttede ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.