Gå til innhold
Arkivverket

[#71361] Grete Ingeborg Johanna Andrea Gram, født 20.3.1853 på Ask i Ringerike


Gjest Johan R. Sjöberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan R. Sjöberg

Hei!Ifølge Elgenstiernas ättartavlor, bind IV, s 135, var Grete Ingeborg Johanna Andrea Gram født 20.3.1853 på Ask i Ringerike, og døde 10.5.1927 i Stockholm. Hun giftet seg 26.5.1881 på Ask med Emil Andreas Gabriel Kleen, født 21.11.1847 på Karlsborg i Västergötland, Sverige, død 8.12.1923 i Stockholm.Grete Ingeborg Johanna Andrea Gram (som sikkert er en forsvensket stavemåte av navnet hennes) var, iflg. Elgenstierna, datter av hovmarskalk og generalmajor Johan Georg Boll Gram og Frederikke Severine Mathea Stabell.Jeg lurer på om noen kjenner til noe om anene til fru Kleen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bjarne Lysholm Gram

Johan Georg Boll Gram er min tipp, tipp oldefar. Jeg har et portrett av ham, malt av Andrea Kleen Gram (og et selvportrett malt av henne) hengende i stuen. Hva mer lurer du på?

bilete7428.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan R. Sjöberg

Det var et imponerende portrett. Jeg fant, ved litt leting på internett, at fru Kleen Gram var i slekt med Gregers Gram, det må jeg si var fascinerende.Hva vet du om Andrea Kleen Grams aner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Frederick Gram

Malerinnen Andrea Kleen, døpt Grete Ingeborg Johanna Andrea Gram ble født på Ask i Norderhov 20 mars 1853, død i Stockholm 10 mai 1927. Hun ble gift på Ask 26 mai 1881 m. dr. Emil Andreas Gabriel af Kleen, født i Karlsborg 21 november 1847, død i Stockholm 17 desember 1923. Andrea var datter av general Johan Georg Boll Gram og Fredrikke Severine Mathea Stabell og kusine av statsminister Gregers Gram, som var Gregers Grams farfar. Barna på Ask fikk lange navn: Reinholdine Elise (Ninna); Jens; Mathia Reinholdine Anna Margrethe Haralda; Else Fredrikke Nicoline Andrea; Margrethe Andrea Petrea Eleonore; Karl Sophus Lars Johan Fredrik; Inger Dorothea Cecilie Bergitte Nicoline Backe; Grethe Ingeborg Johanna AndreaAlle barna vokste opp og ble gift, så det var ikke noe behov for å oppkalle noen påny. Hvor langt tilbake vil du ha Andrea Gram Kleens aner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.