Gå til innhold
Arkivverket

[#71363] Oppdrag for etterslekt av Johan Beck fra Sverige født 23 sep 1877


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Har fått et oppdrag for å finne ut av denne grenen men har sparsomt med opplysninger. Noen som greier å finne en liten ledetråd?Johan Beck fra Sverige, giftet seg med en som het Inga som skal være norsk, født 3 nov 1879, de fikk en datter Ingrid på Strømmen i Akershus (Skedsmo tror jeg) 10 august 1909. Inga vet jeg ingenting om utover at hun skal ha hatt en bror ved navn Hans Fridtjof som ble gullgraver i Saldovia, Alaska. Han skal visstnok ha vært sjømann på en båt ved navn Geografikk (?) Opplysningene har jeg fått av en eldre herremann og så er det å finne dem da.(Ingrid giftet seg med en Ole Arnesen født i Oslo 1905. Jeg har lett igjennom kirkebøkene i Skedsmo og finner ikke Ingrid. Forsøkt ulike varianter for Skedsmo kirkebøker. Når det gjelder ektemannen, Arnesen er over fem hundre stykker i oslo i 1900 tellingen og siden jeg ikke vet hvilken bydel han ble født i samt at han er født etter 1900 så er det litt vanskelig å finne ham)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Har du sikre fødselsdato/år på Ingrid og Ole, tror du?Fant dette ,pussig sammenfall av navn? Dette var vel på den tid at kona tok mannens etternavn?Lenke (må vel trykke et par ganger for å få fram lenken, såvidt jeg husker)Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Jeg søkte på Ingrid, og det kan være henne. Ingrid Arnesen 2208 1909 2704 1997 0207 1997 004 17 012 Gamle Aker kirkegård Velg kirkegård i Oslo Gamle Akernå skal jeg forsøke å få litt flere detaljer fra mannen jeg hjelper så får vi se om han tenker at det er rett person, tusen takk Hilde!kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Kikki,beklager hvis lenka ikke virket. Jeg søkte på felt, rad og gravnr til Ingrid også, i samme grav ligger en Ole Christian Arnesen, f.1897. (også fire personer til)Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Kikki,beklager hvis lenka ikke virket. Jeg søkte på felt, rad og gravnr til Ingrid også, i samme grav ligger en Ole Christian Arnesen, f.1897. (også fire personer til)Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Prøver med en lenke her til Ingrid Arnesen f. 1909. Det pleier å gå med dobbeltklikking på lenken, men vet ikke om dette virker? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Id Fnavn Enavn Fdt Får Ddt Dår Bdato Bår F R Gnr B Gravsted Kommune Kirkesogn Korr706547 Othilie Togstad 2703 1867 2904 1939 1210 1939 004 17 012 Gamle Aker kirkegård Velg kirkegård i Oslo Gamle Aker 706548 Gyda Marie Chreystie 1808 1865 0211 1947 0206 1948 004 17 012 Gamle Aker kirkegård Velg kirkegård i Oslo Gamle Aker 706549 Carl Oscar Chreystie 1309 1859 1507 1948 1810 1948 004 17 012 Gamle Aker kirkegård Velg kirkegård i Oslo Gamle Aker 706550 Ole Christian Arnesen 1006 1897 0704 1965 2809 1965 004 17 012 Gamle Aker kirkegård Velg kirkegård i Oslo Gamle Aker 706551 Solveig I. Graff-Wang 0104 1891 2501 1981 0206 1981 004 17 012 Gamle Aker kirkegård Velg kirkegård i Oslo Gamle Aker 706552 Ingrid Arnesen 2208 1909 2704 1997 0207 1997 004 17 012 Gamle Aker kirkegård Velg kirkegård i Oslo Gamle Aker Måtte bare prøve en annen måte å føre over DIS sin gravreg.Her ser vi Ingrid Arnesen og fem pers. til i samme grav. Bl.a Ole Christian Arnesen 1897, men hans fødselsår stemmer ikke med oppgitt 1905,vet ikke om Kikki har fått mer opplysninger?Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ta en titt på denne familien med Othilie Togstad og datter Gyda Marie her: Lenke Kan vel tenkes at Gyda Marie gifter seg og bruker ektemannens navn senere? Togstad navnet passer med navnet i gravminnet i alle fall.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Foreldre til Othilie og Gyda Marie heter Ole Togstad og moren Karen Syrine. Kan hende det går an å finne flere opplysninger om dette ekteparet og deres barn?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Pussig den lenken fra 1875, forandret seg, prøver en ny med Togstadfamilien: LenkeHåper å finne en sammenheng her til folkene i gravminnet. Det er så mange navnlikheter, at jeg tror det må være rett familie.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing
LenkeHer i FT 1900 er det mye navn og data som stemmer med gravminnene.Gyda 1865, Solveig 1891, Ole 1897. Tror Gunn er på spor av noe. Skulle funnet vielsen til Gyda Marie,kanskje noen svar der.Har ikke så god tid til å lete nå:-))-Hilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, her fant jeg vielsen i Paulus kirke, 28 sep. Se øverst på siden: LenkeDette er vel da de rette folkene fra folketellingen. 1865, 1875. 1900.Skal se om det finnes flere opplysninger. :-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Så bra, Gunn!Her er konf. til Gyda Marie nr 48, født 18 aug 1865.Samme som på gravminnene.Kildeinformasjon: Oslo fylke, Paulus, Ministerialbok nr. 4 (1879-1891), Konfirmerte 1881, side 27. Permanent sidelenke: LenkeVielsen med Ole Christian Arnesen f.nov 1859(16)ga mange svar!Lurer på om Carl Oscar Chreystie (samme grav) kan være hennes 2.ektemann? (hypotese)Såfremt Ingrid Arnesen fra gravminner er den Ingrid som Kikki søker bør det være lett å få opplysninger om fester av denne graven, og dermed etterkommere.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Prøver en lenke her til Gyda Maries gravminne: LenkeKan hende hun var gift 2.g. med Chreystie som Hilde foreslår. ( etter 1900 må det vel i så fall være?) Finner ingen med det navnet i 1900 tellingen, kan han komme fra et annet land mon tro?)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mari Antonsen

Ole Walmar Arnesen født 13.08.1905 i Oslo Grønnland Ingrid Johanne Beck født 10.08.1909 i Ø.Bærum hennes far er Johan Ferdinand Beck.Håper dette er til hjelp.Ole er min slekt.MVH Ann-Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei alle sammen, jeg har hatt ferie så jeg har ikke fått sett noe av det dere skriver før i kveld, beklager! Nå skal jeg lese grundig igjennom det som står og gjøre mitt beste for å få han jeg hjelper (som er 76 år) til å se om navnene får hukommelsen på gli, tusen millioner takk! Det er så hyggelig å hjelpe når noen spør og en mann i sin beste alder bør få vite hvem forfedrene sine var, ikke sant? han er i familie med mannen min ann-mari, ganske nært. hilsen Kikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ann-Mari Antonsen

Hei KikkiDette hørtes spennende ut ta gjerne kontakt med meg på mail hvis du vil. am.anton@online.noHilsen Ann-Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.