Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Litta Olsen

[#71366] Ola Nielsen/Nikoline Nielsdatter, 1830-1850, Rogaland - hvem var de ?

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Jeg søker informasjoner om opphavet til dette ekteparret som er foreldre til Agathe Mathilde Olsdatter Fløysvik, f. 22 mai 1879, Håland.Finner ingen som passer, hverken i 1865 eller 1900 - eller på FS.Hilsen Litta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Spørs om du kanskje har Ole Nilsen her?Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Det kan jo være, ja. Skjønner at Høgsfjord er under Høle, hvor Agathe var født.Jeg søgte på Fløysvik, Fløyvik etc. men ikke Flødsvig :-)Takker og bukker!Så var det Nikoline, da.........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Jeg hadde skrevet Håland, men mente jo Høle.Her er den innførselen, jeg fant: Permanent sidelenke: Lenke-og der står ikke alder på foreldrene, så din link var bedre!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Har en kandidat til Nikoline herLenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Det er nå eg spør meg selv hvorfor jeg ikke greide å finne hende, hehe.Bra at andre er flinkere i så måte! Nå gjenstår det bare å finne vielsen og da er kanskje hendes fødested et bra sted å lete.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Vielsen har jeg ikke funnet, men konfirmasjonen til Ole er her: Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Høle i Høgsfjord, Ministerialbok nr. A 2 (1855-1885), Konfirmerte 1869, side 187. Permanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Bjørlo Fiskå

HeiHer er familien til Ole iflg Høle bygdebok Føysvik http://www.disnorge.no/ro/bygdebok/hoelebok.htm 25. Nils Olson, nr. 23.3, dp. 27/8-1809, d. 31/8-1864. Adlou Torgersdtr. Erlandsdalen, f. 17/12-1814, v. 12/7-1837 i Strand, d. 9/7-1898. Barn: 1. Rakel, f. 24/6-1838, N. Rossav. 2. Anline, ' 1/10-1840. 3. Gjertru Olena, ' 21/6-1843. 4. Tobia, ' 25/2-1846. 5. Aseline, ' 18/4-1849. 6. Ole, ' 3/9-1854.mvh Anne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Tusen takk, Anne !Jeg visste ikke at den var på nett, så det er jo kjempegreit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive