Gå til innhold
Arkivverket

[#71366] Ola Nielsen/Nikoline Nielsdatter, 1830-1850, Rogaland - hvem var de ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Jeg søker informasjoner om opphavet til dette ekteparret som er foreldre til Agathe Mathilde Olsdatter Fløysvik, f. 22 mai 1879, Håland.Finner ingen som passer, hverken i 1865 eller 1900 - eller på FS.Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Det kan jo være, ja. Skjønner at Høgsfjord er under Høle, hvor Agathe var født.Jeg søgte på Fløysvik, Fløyvik etc. men ikke Flødsvig :-)Takker og bukker!Så var det Nikoline, da.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg hadde skrevet Håland, men mente jo Høle.Her er den innførselen, jeg fant: Permanent sidelenke: Lenke-og der står ikke alder på foreldrene, så din link var bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Det er nå eg spør meg selv hvorfor jeg ikke greide å finne hende, hehe.Bra at andre er flinkere i så måte! Nå gjenstår det bare å finne vielsen og da er kanskje hendes fødested et bra sted å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Vielsen har jeg ikke funnet, men konfirmasjonen til Ole er her: Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Høle i Høgsfjord, Ministerialbok nr. A 2 (1855-1885), Konfirmerte 1869, side 187. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

HeiHer er familien til Ole iflg Høle bygdebok Føysvik http://www.disnorge.no/ro/bygdebok/hoelebok.htm 25. Nils Olson, nr. 23.3, dp. 27/8-1809, d. 31/8-1864. Adlou Torgersdtr. Erlandsdalen, f. 17/12-1814, v. 12/7-1837 i Strand, d. 9/7-1898. Barn: 1. Rakel, f. 24/6-1838, N. Rossav. 2. Anline, ' 1/10-1840. 3. Gjertru Olena, ' 21/6-1843. 4. Tobia, ' 25/2-1846. 5. Aseline, ' 18/4-1849. 6. Ole, ' 3/9-1854.mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.