Gå til innhold
Arkivverket

[#71389] ofoten bö Lockert


Gjest Gunilla jonsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunilla jonsson

edel lockert gift nilsen. f 1898- 01-06 i böö. fosterdatter till asphaug m.j i tröndelag. tacksam för info om anor mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Det er en maler Richard Lockert (1843-1882) fra Bø i Vesterålen som er omtalt blant annet i Noss, Aagot: ”Klesskikk i Tinn i Telemark”. Novus forlag 1999. Der er også et bilde av en av mine aner som han har malt. Kanskje en slektning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Bø kommune ligger i Vesterålen og har både gamle og nye bygdebøker. Den nyeste slektshistoria blei utgitt i 1998. Der finnes trolig alle opplysningene om slekta til Edel, og der vil det framgå om hun hører til Lockert-slekta eller ikke. (Lockert-navnet blei i noen tilfeller 'oppkalt'.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boel Pettersson

Björg ? Vet du ifall den här m.j asphaug har knytningar till min asphaug i verdal. Olof asphaug som blev gift med karoline bertine asphaug?? mvh boel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Lockert kom vel fra Scotland under religionsstridene rundt 1600. En John Lockert fikk borgerskap i Bergen i 1609. Se Øksnesbøkene av Johan Borgos ang. Mogens Joensen Lockert på Langenes, Øksnes og Anders Joensen Lockert på Tinden, Øksnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Dersom Elise er datter til Ove Lockert på Haugen i Sigerfjord, stammer hun fra lensmann Nils Lockert, som var døpt Nils Lockert Anderssen. Foreldrene hans var Anders Danielsen og Abelona Danielsdtr, og så langt vi veit i dag, hørte ingen av dem til Lockert-slekta. Her er det altså snakk om oppkalling.NB: Jeg er på ferietur og tar dette fra hukommelsen. Skal prøve å leite opp tråden igjen når jeg kommer heim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Finner Karoline B og Olaf på Stiklestad gravsted i Verdal.Vet du hvor hun er født eller har du funnet vielsen til disse to? Hvor er hun i FT 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boel Pettersson

till björ jag har fått både vielse och var caroline och maken hennes är födt. jag ska ta fram dem i mina högar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boel Pettersson

hej björg hittade detta på min mail som jag fått av er tidigre. refnr: 71006 Letar efter släktingar som har knutpunkt till både Asphaug , Valberg, Veie samt Eklund i Verdal med omnejd. Tacksam för var jag kan börja leta. Min mormors mor hette Karoline Bertine Asphaug föd 8 dec ??och min mormor Nelly Asphaug. Båda är begravda på stikklestad. --------------------------------------------------------------------------------Randi Haugros, Trondheim, 11.7.2009 00:19 (2) Dåpen til Nelly Asphaug med foreldre Olaf Bernhard og Karoline Berntine: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Verdal (Stiklestad) i Verdal, Klokkerbok nr. 723C06 (1908-1927), Fødte og døpte 1921, side 110. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Nelly døde 01.09.1948 og ble gravlagt 09.09.1948. Lenke Mvh Randi Haugros --------------------------------------------------------------------------------Boel Pettersson, Nyköping i Sverige, 11.7.2009 01:43 (3) tack snälla för hjälpen. åk säkert med flera frågor. bästa h boel nattiz --------------------------------------------------------------------------------Randi Haugros, Trondheim, 11.7.2009 01:48 (4) Dette må være Karoline Berntines dåp i Sparbu, se nr. 3 jenter: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Mære i Sparbu, Ministerialbok nr. 735A10 (1884-1908), Fødte og døpte 1889, side 22. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Mvh Randi --------------------------------------------------------------------------------Randi Haugros, Trondheim, 11.7.2009 01:56 (5) Konfirmasjon, se nr. 33: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Mære i Sparbu, Ministerialbok nr. 735A10 (1884-1908), Konfirmerte 1905, side 188. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Mvh Randi --------------------------------------------------------------------------------Randi Haugros, Trondheim, 11.7.2009 02:10 (6) Karolines far med foreldre og søsken på Solberplads i Sparbu ft 1865: Lenke Jeg har ikke funnet vielsen mellom Karoline Berntine og Olaf Bernhard, mulig at de giftet seg i Sparbu, Mære.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.