Gå til innhold
Arkivverket

[#71395] Hjelp med bygdebøker for Åsnes - gårdene Mellum og Snekkermoen


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Jeg lurer i utgangspunktet på i hvilket bind av Åsnes BB ovennevnte gårder er omtalt?Severin Nilsen fra Mellum gifter seg 4 jan 1877 med Gunhild Johnsdatter Jørgensrud. Jeg finner ingen av dem døpt i kib.Ifølge info på DIS sidene finner jeg at Åsnes ble utskilt fra Hof 12.7.1848, men Åsnes skannede kib begynner ikke før mye senere og det er ikke tatt med konfirmerte.Hvis noen som har BB for Våler ville slå opp på disse gårdene å se om det står noe av interesse, ville jeg sette stor pris på hjelp - eller oppgi hvilket bind så jeg kan låne det på biblioteket. Tusen takk!Vielse nr. 1 1877[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4994&idx_id=4994&uid=ny&idx_side=-164>Lenke Severin Nilsen født 1849.Gården Mellum i Åsnes:LenkeMener at dette er den rette Gunhild født i 1852, selv om hun kalles Kristiansdatter og ikke Johnsdatter - faren heter John:Gården Snedkermoen i Åsnes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Der fikk jeg svar på hvorfor jeg ikke finner dem. Jeg trodde kanskje at noen innføringer for Åsnes fremdeles ble gjort i Hof en tid etter at de ble adskilt. Da behøver jeg ikke å lete mer der. Får håpe at noen med Åsnesbøkene forbarmer seg over meg! Takk skal du ha Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Severing Nilsen ble født 1/11 1848 av foreldre Nils Larsen fra Jørgensrud gm Anne Marie Markusdatter fra Moen. Nils kjøpte og flyttet til Mellum i 1859. Gunhild Jonsdatter ble født 14/9 1852 også på Jørgensrud. Foreldre Jon Kristiansen gm Oleane Kristiansdatter fra Posåsen.Dersom du vil ha flere opplysninger er dette blandt mine forfedre. Du finner e-postadressen min på Løten historielags hjemmeside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk for informasjonen og tilbudet om hjelp. Det er første gang jeg beveger meg nord for Grue, og jeg har litt startvansker når det gjelder hva som hørte til Hof, Åsnes og Våler i tidligere tider. Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.