Gå til innhold
Arkivverket

[#71397] Tyding av kirkebok ( Vik i Helgeland / Sømna ) Nordland fylke


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

prøver på nytt. side 170 fødte og døpte 1844 for Sømna i Brønnøy nr 5.ser ut til at lenka ikke fungere. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Født 22. februar 1844 Raphael Lyder Bernhard, døpt i Kirken 5. mai, sønn av 'Ungk. Ole Olsen Holm og Karen Catharina Carlsdtr Wiig af Bondestand'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Far er Ole Olsen Holm. Det var ikke første gang at han og Karen fikk barn sammen. Da de fikk sønnen Ole f. Børsa i 1838, het det Ole Olsen Holm fra Trondheim. I 1841 fikk de også en sønn. Jakob ble f. i Bjørnør. Far var Ole Olsen Holm - ungkar og kobberslager. Han oppgis da å være født i Stavanger. Det sies da at det var Karens tiende leiermål !!!!Rafael ble gift i 1867 i Finnmark. Der holdt også flere av hans halvsøsken til.Omtale i bind 1 av Sømna bygdebok under gården Tomaslia lille (Dalen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Tusen takk.Det jeg vet er at Rafael ble gift med ei som het Eva Fredriksdatter ant født i 1840 . Det som står på folketellinger er at hun er i fra Bello i Finnland, men jeg vil tro det skal være Pello som ligger på finsk side av Torneådalen vil jeg tro.Dette har jo også sammenheng med med mitt innlegg om Rafaelsen.Står alt dette i den bygdeboka? mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

I bygdeboka kan du lese om Karens foreldre, og du finner noe om de fleste barna hennes. Etter at boka kom i 1987 er det kommet en del ny info. om dem. Denne kan du få sammen med boka om ønskelig.Min mail adr. er tormath@ monet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.