Gå til innhold
Arkivverket

[#71406] Innflytta til Norge fra Georgetown - British Guyana


Gjest Jon Erik Berg-Hansen
 Del

Recommended Posts

  • 4 måneder senere...
Gjest Lisbeth Akerholt

HeiDu har tydeligvis funnet Marie Ursula innkommet til Norge, og gift med James. Mitt spørsmål er: Har du funnet dette i kirkebøkene for Tønsberg eller en annen Vestfold-by?Og så lurte jeg på om du kunne presisere hva slags opplysninger du etterlyser.MvhLisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Hei! Dette er ikke min egen familie. Linkene i (1) viser til kirke/klokkerbøker for Tønsberg. Hun er ikke registrert i søknader om statsborgerskap - 1921, men strengt tatt behøvde hun jo ikke å bli norsk statsborger (?). Ingen tilleggsopplysninger ved dødsfallet i 1930. Hun er heller ikke nevnt i attester (L0009 pakkesaker) i Tønsberg sokneprestekontor fram til 1919. Farens navn Manuelis er ikke en vanlig form - skal normalt skrives Manuel. Mulig at han kom fra Madeira ( enorm trafikk på tvers der i denne perioden) med familie eller kom alene og giftet seg i Demerara. Mange Manuel Fer®eira i online passprotkollene for Madeira. Familien mener at han kan ha drevet et firma i Funchal. Skulle gjerne hatt nøsta lenger bakover, men innser at dette er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Akerholt

Har du forsøkt deg på Cyndis List?www.cyndislist.comDer er det mange land i verden å søke på.Eller du kan prøve Ancestry.www.ancestry.comDet kan hende det koster deg noen kroner i abonnement men det må du vurdere selv, hva som er aktuelt for deg.MvhLisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.