Gå til innhold
Arkivverket

[#71415] bestemor


Gjest Torgny Haglund
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

Denne var ikkje enkel :-)) Vil du ha hjelp med noko eller?Dersom du vil ha hjelp må du leggja ut fleire opplysningar. Eit årstal f.eks. og kva du søkjer etter.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nei, dette er vel en nokså umulig oppgave å løse uten flere holdepunkter :-)Eneste Haglund som jeg finner er her i Grimstad i 1900? LenkeKan dette ha noe med din søk etter bestemor å gjøre?:-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved søk i mormonerdatabase finner jeg denne Hjalmar Haglund? LenkeFør vi får flere fakta på bordet er dette nok en umulig oppgave.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Her er vielsen i Fjære i 1906 se nr 5 Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Fjære i Fjære, Ministerialbok nr. A 3 (1903-1920), Ekteviede 1906, side 14. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Første barn født 25 februar 1906 Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Fjære i Fjære, Klokkerbok nr. B 12 (1902-1925), Fødte og døpte 1906, side 69. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Bravo,Solveig! Du fant dem likevel! Ser at det finnes en del Haugland i Fjære og Grimstad, regist på DIS gravminner, om det er av interesse?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg skrev feil i farten her om Dis gravminner. Det skulle være Haglund-navn.Lurer på om dette er Oline Haglund begravet her? LenkeMulig du får opp lenken ved dobbeltklikking.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her ble det dessverre mye tull, men den Oline Haglund døde i 1960, om det er den rette damen? Dis gravminne. Aust AgderMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver med en ny lenke til gravminner, Fjære Grimstad: LenkeHer ligger Hjalmar Haglund f. 23/2-1878, d. 17/10 1965 også samme sted som Oline Haglund, f. 21/6 1887, d. 7/7-1960Finner også flere mulige eterkommere gravlagt her: Agnes f. 1914, d.1982 Gullaug f. 1916, d. 1991 Harald f. 1916, d. 1976 Pluss flere med Haglundnavn, fra samme området.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Er dette Olines mann fra Sverige?Hjalmar Emanuel Haglund f. 1878 i Hosjö, Kopperberg, av ugifte foreldre Erik Haglund f. 1847, Svärdsjö, arbetare, og piga Kajsa Henriksdatter f. 1849, Östmark, Värmland, som levde i 1880 med mor og far (reg. ugifte her) i Sandviken/ Falu/ Kopperberg. I 1890 hadde de fått flere barn, er nå gift, faren er lös arbetare, de bor fortsatt i Kopperberg län, Främsbacka/ Falu, og i 1900 er faren og Hjalmar Emanuel er reg. som 'jordarbetare', med bosted Hakbo/ Falu/ Kopperberg. Hjalmars søsken som lever i 1900: Signe Mathilda f. 1883 og Karl Viktor f. 1886, begge f. i Hosjö. Også moren lever i 1900.Funnet i SVARs materiale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg finner dem fol 170 og fol 171 i Hosjø, husforhørslengd 1876-1885, der står det at de giftet seg 03.09.1881.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.