Gå til innhold
Arkivverket

[#71422] Kongsberg, Sauggrenda, Ole Paulsen Landsværkseie


Gjest Turid Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Engh

I 1865 bor Ole Paulsen med hustru og 3 barn i Sauggrenda. Skal ungenes fødsel finnes under Kongsberg? Under Kongsberg er ikke dissentere scannet, hvor kan jeg da evt finne disse? De får en sønn i 1872 og han ble konfirmert i Metodistkirken i Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Turid, Henger meg på her, om noe i seneste laget. Jeg driver med folk på Moane og i Saggrenda, så Ole Paulsen og familien er av interesse. Jeg visste ikke at familien var dissentere, men det ser ut til at de holder seg til 'statskirken' for mange kirkelige handlinger. Familien til Ole flyttet mye rundt: De bodde først (?) på østre Sølvbergmyr, deretter på Vestre Sølvbergmyr en stund og så på Jubilerplassen i Saggrenda. Kona hans kom fra Saggrenda, foreldrene hennes bodde på Lillemoen (som er på Sandsværsida i Saggrenda), men de kalte seg Ormåsen, som er en annen plass under Landsverk. Ole sjøl er sønn av stiger Jens Paulsen Sunne som hadde eiendommer på Moane, men som sjøl bodde på Kongsberg. ----- Ivar Lie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.