Gå til innhold
Arkivverket

[#71426] Trenger hjelp bygdebok for Askvoll


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Trenger hjelp av noen som har Askvoll bygdebøker hjemme, og kan slå opp for meg på foreldre til Lars Jørgensen døpt 10/8-1767 (Askvoll 1749-1775 s 64-65). Det står far Jørgen Halsnøe? . Fadderne fra Follevaag. Noen som kan slå opp foreldre og event søsken ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldrene er kanskje Jørgen Hansson Askevold 1732 - 1773 g.m Brite Andersdtr.Follevåg 1734 - 1779. De har bl.a sønnen Lars f.1767. Kilde Askvoll bygdebok 11A, side 183, nr. 51 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk skal du ha. Kan du se når foreldrene ble gift, og event om det står noe om når Lars flyttet til Bergen ??Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

De ble gift i 1754. Om Lars står det ikke noe annet enn at han var f. i 1767. Broren Ole f.1764 var tollbetjent og bosatt i Bergen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Send en mail til jo dot art alfakrøll online dot no, så skal jeg sende deg det jeg har. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Grotle

Elling Knutsen er min kones 7.-tippoldefar. Jeg har ikke kommet så langt ennå at jeg har fulgt Hans Ellingsen frem mot våre dager. Men det er alltid interessant når andre deltakere på forumet arbeider med navn som ligger i familiens slektstre. Jeg er spesielt interessert i videre skjebne til Lars Jørgensen som tydeligvis flyttet til Bergen. Mvh Bent Grotle, Florø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Bent.Lars Jørgensen ble i Bergen gift 3/11-1799 med enken Karen Margrethe Rasmusdatter f ca 1760 vet foreløpig ikke noe om henne.Hun var først gift ca 1780 Årstad sogn,med Nationalsoldat Tollev Andersen som døde 1787. De hadde tre barn.Lars og Karen Margrethe hadde 4 barn sammen.Jørgen f 1804 ble gift 13/10-1833 DK med Inger Marie Gundersen født 17/5-1812 DK(datter av de jeg nettopp fikk svar på fra Yngve Nedrebø idag) .Disse hadde 5 barn. Datteren Caroline Berentine f 19/9-1842 DK (henne har jeg bilde av), ble gift i Bergen med Edvard Kristian Hammerstad.Behøver ikke å gå lenger her.Vil du ha ytterligere opplysninger så ligger min mailadresse på digitalpensjonatet.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.