Gå til innhold
Arkivverket

[#71435] Døde i Canada


Gjest Thorbjørn Granlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Er det noen som kjenner til om det lar seg gjøre å finne ut når noen døde i Canada mellom 1910 og 1920 ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Nei desverre så vet jeg ikke det, bare at Hans Olsson døde i Canada mellom 1910 og 1920. Takk for svarene. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Hans Olson, født 22.07. 1834, i Nordre Osen i Trysil. I - 1910, var han enda bosatt på farmen i Eau Galle, Wisconsin Age. Hans hustru Karen var enke i 1920, i Jackson. Det er ukj. hvordan han havnet i Canada, mulig hos en av barna ? I hvertfall er han død mellom 1910 og 1920. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da er det vel han som har barna Charles, Ole og Gina i 1880, Charles f i Norge, de to andre i Wisconsin, bosatte i Eau Galle, Saint Croix, Wisconsin.Fikk Hans og Karen flere barn? Vet du hvor noen av disse barna bosatte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Nei desverre så vet jeg ikke hvor det ble av disse barna. Tror neppe Karen og Hans fikk flere barn. Charles, som var født i Norge, hadde Karen fra før. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det må være noen opplysninger som ikke stemmer her. Jeg har nå gått gjennom St Croix, Eau Galle, i 1900, 1905 og 1910, men kan ikke finne familien Olsen i noen av dem.I 1875 bor Hans Olson i Eau Galle; 4 menn og 2 kvinner. Der er forøvrig to Hans Olson på dette stedet, og i 1885 skiller de dem ved å kalle den ene, noe som ligner, Aamot; 4 menn og 3 kvinner. Der er en H Olsen i 1895; 2 menn og 3 kvinner, men jeg er usikker på om det er den ene eller den andre Hans fra 1885. Der er også en Henry Olsen i 1905 som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg mener det må være Hans og Karen vi finner i City Point & Bear Bluff towns, Jackson, Wisconsin i 1900. Alstå ikke iHans, f juli 1834, Carrie f jan 1837. Gifte i 27 år, altså fra 1873. Hans emigrerte i 1867, Karen i 1872. Hun har født 4 barn, hvorav 3 lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da er de på samme adr i 1910; Hans 75 år, Carrie 73. Gift i 36 år. Hun f 4 barn, hvor 3 lever. Emigrasjonen passer også, bortsett fra at det står 1871 på henne denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Og da finner jeg også Carrie på samme adr i 1920 (det er mye lettere å lete når man kan blade gjennom protokoller i stedet for å søke, men da må man vite eksakt bosted). Hun er 82 år og enke, ellers ingen nye opplysninger. Hun bor alene, dvs ingen andre i husholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. En gammel dame der borte, datter av en norsk emigrant påstår at Hans Olson døde i Canada. Hans hustru Carry, døde i 1824, etter opplysninger jeg har fått. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Etter mine opplysninger skulle hun være født 08.06. 1837 ? men er slett ikke 100 % sikker. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Det er vel vanskelig å komme noe lenger med dette. Men jeg sier likevel takk til Arnfrid for alle forsøk, og takk til Gunnar, for tipset. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.