Gå til innhold
Arkivverket

[#71442] Øgård, Rogaland 1907-1919 ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

I DIS-Danmark har jeg fått spørsmål om følgende:'Jeg har i lang tid søgt efter min Fars og hans broders FØDSEL i NORGE. Jeg har de følgende oplysninger:Harald Herman Madsen (Matson?) f. 27 Nov 1907 i Hage, Tananger, pr. Stavanger, Rogaland. Noman Madsen f. 22 Marts 1906 i Kristiansand. Hans fulde navn var maaske Anders Kristian Ulrik Wiliam Emiel Noman Matson, men har ikke fundet det i nogle records.Forældrene: Niels Christian Madsen (C. Matson) og Else Andersen Forældrene tilhørte ikke statskirken. De kom til Norge fra USA mellem 1903 og 1906. Begge var født i DK.Jeg har selv søgt i kirkebogen uden at finde drengenes fødsler. Maaske har jeg ikke ledt de rigtige steder.Fra Interkommunalt Arkiv i Rogaland har jeg bevis paa at drengene gik i Tananger Skole, og at deres far var Gårdbruker C. Matson paa Snøde, Tananger Fra Arkivet i Stavanger bevis paa, at C. Matson købte en gaard, Øgar ca. 1906Familien rejste tilbage til Danmark i 1919. '-i tillegg: Drengene blev ikke døbt eller konfimeret. Ved du om der findes jordmoder/læge protokoller over fødsler paa den tid?Og endnu et spørgsmaal. Har du adgang til Bygdebøker? Jeg vil gerne vide, om der findes noget skrevet om min bedstefars gaard, Øgar (Øgaard?), og om den eksisterer endnu.LInk til innlegget i DIS-DK: http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,525560,570446#msg-570446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Forsøkte å sende mail til historielaget, men fikk den tilbake med 'error'.Linkene på siden fungerer heller ikke, så kanskje den er lagt ned ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.