Gå til innhold
Arkivverket

[#71459] Tyding av vielse i Larvik 7.jan 1821


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Jacob Hansen Semb og Anne Nilsdatter gifter seg i Larvik kirke 7.jan 1821. Hvor kommer Anne Nilsdatter fra? Klarer ikke å tyde det selv.Permanent sidelenke: LenkeSissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Litt rart at to fra Nenset gifter seg i Larvik, men det kan jo være tilfellet . Kan det stå Nesset (en omskriving og annen benevnelse av Brunlanes?)Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei!Det står Næsset og så vidt jeg vet skal hun være født 1791 i Helgeroa, men jeg har ingen foreldre på henne.Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Kirkeboka for Brunlanes 1766-1801. Jeg har sett gjennom åren 1790 til og med 1792 og finner bare ei Anne Nilsdatter født på Raugland i Brunlanes. (Helgeroa kan jo være feil) Vet ikke sikkert om dette er rett person, men legger ved lenken så kan dere jo se på det. Døpte side 187-188, høyre side nr. 2 fra toppen.LenkeEinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Her kan vel også være en kandidat.LenkeVed dåpen til Jacob og Annes datter Maren (1827), er en av fadderne Marie Nilsdatter. Ved et av de andre barnas dåp (Andreas 1834) er en johannes Nilsen fadder. Det finnes ingen Johannes i søskenflokken her, men han kan jo være født etter 1801. Ellers er det ingen Nils eller Nilsen/Nilsdatter å finne blant faddere.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Aksel Horvei

Kun én aktuell konfirmant i Brunlanes som passer med 22 år i 1821 eller 24 år i 1825: Konfirmasjon 25(?). august 1816 (Lenke) nummer 13. Hun er da bosatt på Tinvik (Tindvig) i Tanum sokn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.