Gå til innhold
Arkivverket

[#71474] Arneberg Slekten fra Hakkedal/Nittedal


Gjest Fred Havn
 Del

Recommended Posts

Gjest Fred Havn

Søker etter slekten til Magnus Kristoffersen Arneberg. Har funnet en sønn, Harry leonard Arneberg. Magnus var gift med Brita Eriksen, Min bestemor het Edel Syverine Arneberg,født 26 August 1897 på Berger. gift Hovland. Hennes datter, min mor, Hildur Havn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Her blir din bestemors bror Karl Emil døpt i Sigdal (Buskerud), og der står det også noe om dine foreldres vielse som jeg ikke kan tyde: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Der fant jeg vielsen mellom Magnus og Britta i Tretten kirke (Oppland) 23 september 1894: LenkeDet er tydelig at disse menneskene har flyttet rundt mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Her er dåpen til til din oldemor Britta i Lærdal Kirke (Sogn og Fjordane. Hun er født utenfor ekteskap av pike Kari Syversdatter Lai og ungkar Erik Levorsen Bjøberg: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8405&idx_id=8405&uid=ny&idx_side=-52>Lenke, og hun blir konfirmert i Flesberg Kirke i Buskerud, så det er helt tydelig at også disse har flyttet mye rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Her er nok din oldefar Erik Levordsen i Lærdal sammen med sin mor og søsken. Han er født i Gol i Hallingdal, og det stemmer bra med navnet Bjøberg da dette er en gård i Gol/Hemsedal (Hallingdal, Buskerud)Lenke. Under dåpen til Britta er hans bosted oppgitt til Bergstølen og det viser at dette er riktig mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.