Gå til innhold
Arkivverket

[#71489] Salomon Andersen Berg (ca. 1755-1796) i Melsomvik - med familie i Flatanger


Gjest Kristian Hunskaar
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

10. januar 1796 gravlegges Salomon Andersen, 41 år gml, i Stokke i Vestfold. Han var bosatt i Melsomvik. Ved skiftet etter ham 6. og 13. juni samme år er slektsnavnet Berg føyet til, og det oppgis at han var snekkersvenn.Arvingene var ei ikke navngitt mor, nå gift med lensmann Mikkel Larsen på Utvorden i Flatanger fjerding i Fosnes prestegjeld, broren Erik Andersen Berg, skipper i København, og søstera Anne Dortea [Andersdatter Berg], som bodde med mora.Mor, stefar og søster har jeg identifisert i FT1801: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=f18011748&gardpostnr=112&personpostnr=1956&merk=1956>LenkeEr det noen som vet når og hvor Salomon var født? Jeg skylder å gjøre oppmerksom på at jeg ikke har gjennomgått ministerialbok 1751-1803 for Fosnes (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Carsten;mange takk! Det var enda godt jeg ikke rakk å gå i gang med Fosnes-kirkeboka, all den tid jeg ikke ville ha funnet noe der uansett.Da anser jeg saken for løst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.