Gå til innhold
Arkivverket

[#71496] Etterlysning fra Nord Aurdal og Valdres på 1800-tallet


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

I manuset mitt for gården Rolland i Åsane er denne familien:Ole Eriksen Søbuødegården f. ca. 1830 i Valdres, d. 1895 i Eidsvåg, g. 1859 m. Ingrid Olsdtr. Ranum f. 1830 i Nord-Aurdal, d. 1883 på Hope i Fana. Ole var sønn til Erik Knutsen. Ingrid var datter til Ole Nilsen og Berit Evensdtr. Garli i Nord-Aurdal i Oppland. Ole var veiarbeider og jernbanearbeider. De bodde flere steder.Barn:a. Ragnhilde f. 1859 i Nord Aurdal d. 1934 g. 1880 m. Abel Andreas Abelsen f. 1858 d. 1922. Bst. Eidsvågb. Brita f. 1865 på Spildo i Granvin d. 1923 g. 1891 m. Konrad Olai Karlsen Åstveit f. 1870 d. 1929. Bst. Åstveit (bnr. 4) og Bergenc. Haldor f. 1868 på Eide i Granvin d. 1897. Bst. Eidsvågd. Ole f. 1871 på Rolland d. 1882 på Indre Hope i FanaDet jeg ikke har klart å finne ut av er hvem foreldrene til Ole Eriksen er. I vielsen i kirkebok for Nord Aurdal i 1859 er det opplyst at far hans het Erik Knutsen. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne dåpen hans, eller kanskje bygdebøker fra Nord Aurdal har svaret (?).Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Takker for innspill! Jeg synes at mannen som er konfirmert er sannsynligvis den samme som min Ole Eriksen. Det eneste som skurrer i vielsen er at faren heter Erik Knutsen og ikke Erik Olsen. Kanskje presten har gjort en feil? Men min Ole fikk da en datter Ragnhild som godt kan være oppkalt etter sin farmor. Brita er oppkalt etter sin mormor Berit.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Alder til Ole ved vielsen apr.1859 er oppgitt til 28,5 år, det passer med Ole nr.7 her, Foreldre Erik Olsen og Ragnhild Pedersdatter, Kildeinformasjon: Oppland fylke, Nord-Aurdal, Ministerialbok nr. 3 (1828-1841), Fødte og døpte 1831, side 35. Permanent sidelenke: Lenke _ Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Nok et bevis på at debattforumet her er effektivt, og til uvurderlig hjelp for de som trenger bistand, og det trenger de fleste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.