Gå til innhold
Arkivverket

[#71498] Feil i indeksering i kirkebok?


Gjest Vigdis Jøsang
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Jøsang

Jeg fikk en feilmelding og anmodning om å rapportere feilen til denne linken:LenkeFeilmeldingen jeg fikk er: Error kb_0013: Querying extended information failed! MySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') and (kildeID = ))' at line 1Oftest betyr denne feilen at det er en feil i indekseringsdatabsen. Vennligst rapporter feilen. Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei VigdisTakk for tilbakemelding. Denne typen feilmelding dukker som regel opp når det er noe feil med basen og ikke en indekseringsfeil. Men uansett feilmelding er det alltid nyttig å gi melding om hvilken kirkebok det dreier det seg om sånn at vi kan få sjekka hva som eventuelt er galt. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Jøsang

Det stod dessverre ingen informasjon om hvilken kirkebok det var i det forum-innlegget jeg prøvde å åpne lenken fra (en svakhet som dessverre går igjen i mange innlegg, at full kildeopplysning ikke blir oppgitt i tillegg til selve lenken.Derfor kunne jeg ikke oppgi hvilken kirkebok det var, siden jeg ikke fikk åpnet det. Men det bør vel fremgå av URL-en i lenken jeg oppga i rapporten?Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjen VigdisEtter det jeg kan huske så kan man dessverre ikke se kildeid'en i den type URL-lenke du la ved.Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Jøsang

Mette: Når den som lager lenkene ikke gjør det korrekt (ref. nr. 5), så blir det vanskelig for oss som rapporterer å oppgi lenkene korrekt. Vi kan ikke annet enn å videresende den lenken som opprinnelig er laget i det aktuelle innlegget.Som jeg nevnte, så ville det vært lettere dersom de som lager lenker er flinkere til å oppgi kildeinformasjonen i tillegg til selve lenken og bruke den permanente lenken som vises i bildeinformasjonen.Du kan lese URL ved å høyreklikke lenken og lime inn URL-ene i nettleseren. I den URL fremkommer det et par nummere (show=143&uid=95177), er ikke det tilstrekkelig å identifisere kirkeboken?Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

De sifferne du refererer til er dessverre ikke det som må til for å identifisere ei kirkebok. Hvilken debatt var du hentet den opprinnelige lenka fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.