Gå til innhold
Arkivverket
Gjest erling t. endresen

[#71510] Oppslag Tau, Strand, Rogaland

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1679&idx_id=1679&uid=ny&idx_side=-60>Lenke Permanent bildelenke: LenkeSjekk døpt nr. 148 i St.Petri, 1862. Sønn til søfarende Thore Mikkelsen og Rachel Christensdatter.Mandius Mikkelsen, kalles gutten siden, og kom til Sæstad i Egersund. Moren var visst fra Egersund.Problem:Jeg finner ikke ekteskapet til Mandius' foreldre.Han har søsteren Berthe f. 1855, Stavanger, og Ingeborg Christine f. 1865.Jeg antar at faren er den Thor Mikelsen Toug som døpes ui Strand i 1821, sønn tilMikel Torsson og Berte Eriksdatter Toug.Kan noen gjøre et oppslag i bygdeboken og se om det står noe om ekteskapet til Thore Mikkelsen Tau?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan Arthur Hansen

Det er vel de som er gifte i Egersund i 1851. Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Bjørlo Fiskå

HeiIflg Folk i Strand bind 1, side 299. Thore f 1821, g. ca 1855 med Rachel Christensdtr Østebrød, f 1825 på Eigerøy ved Egersund; han var skipper, mellom anna på Stavanger-skutene 'Expresse' og 'Giselda'(i heile 1870 åra); han gjekk helst på Østersjøen; han d. 1883 i Stavanger og budde i Bagargt. då.Thore er sønn av Mikkel Thorsen Tau f 1791 d.1879 og gift 1819 med Berta Eriksdtr f 1798 på Idsal, d.1829. Det er skrevet endel om Mikkel i boka.mvh Anne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Tusen takk, Anne, hadde tenkt å spørre om oppslag selv om jeg fant ekteskapet, men så kom du meg i forkjøpet! God helg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.