Gå til innhold
Arkivverket

[#71510] Oppslag Tau, Strand, Rogaland


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1679&idx_id=1679&uid=ny&idx_side=-60>Lenke Permanent bildelenke: LenkeSjekk døpt nr. 148 i St.Petri, 1862. Sønn til søfarende Thore Mikkelsen og Rachel Christensdatter.Mandius Mikkelsen, kalles gutten siden, og kom til Sæstad i Egersund. Moren var visst fra Egersund.Problem:Jeg finner ikke ekteskapet til Mandius' foreldre.Han har søsteren Berthe f. 1855, Stavanger, og Ingeborg Christine f. 1865.Jeg antar at faren er den Thor Mikelsen Toug som døpes ui Strand i 1821, sønn tilMikel Torsson og Berte Eriksdatter Toug.Kan noen gjøre et oppslag i bygdeboken og se om det står noe om ekteskapet til Thore Mikkelsen Tau?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

HeiIflg Folk i Strand bind 1, side 299. Thore f 1821, g. ca 1855 med Rachel Christensdtr Østebrød, f 1825 på Eigerøy ved Egersund; han var skipper, mellom anna på Stavanger-skutene 'Expresse' og 'Giselda'(i heile 1870 åra); han gjekk helst på Østersjøen; han d. 1883 i Stavanger og budde i Bagargt. då.Thore er sønn av Mikkel Thorsen Tau f 1791 d.1879 og gift 1819 med Berta Eriksdtr f 1798 på Idsal, d.1829. Det er skrevet endel om Mikkel i boka.mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Tusen takk, Anne, hadde tenkt å spørre om oppslag selv om jeg fant ekteskapet, men så kom du meg i forkjøpet! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.