Gå til innhold
Arkivverket

[#71520] Trenger hjelp til å finne dato for ekteskap


Gjest Øyvind Kallstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Kallstad

Heisann, jeg går igjennom mine data og prøver å finne ut noen detaljer som jeg mangler, og sliter med å finne ut nårSverre Kristiansen (f. 17. januar 1890) og Agnes Margrete Olsen (f. 5. desember 1890)giftet seg.De var bosatt i Oslo, men jeg vet ikke hvor. De fikk første barn i 1914, og min farmor (en av barna deres) mener de giftet seg desember 1912, men hun er ikke sikker.Her er Sverre sammen med familien i tellingen i 1900: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301.wc2&gardpostnr=5318&personpostnr=139942&merk=139942#ovre>LenkeOg her er Agnes i samme telling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Kallstad

Oj, tusen takk for snarlig svar!Det er de ja. Det er mulig Sverre har tatt navnet Aaser til etternavn allerede når han gifter seg.Og ja, det er godt mulig at vi må utvide omfanget. Men Sverre var rundt 22 år i 1912 så vi kan jo ikke gå altfor langt tilbake, og siden første barn ble født i 1914 går jeg ut i fra at de giftet seg før det en gang.Tusen takk for hjelpen så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Kallstad

Å! Tusen takk Berit!! Kjempeflott! Du aner ikke hvor lenge jeg har sittet og lest i kirkebøker for å finne dette. Tusen hjertelig takk for hjelpen. Og takk til Litta også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.