Gå til innhold
Arkivverket

[#71524] Hjelp til tyding av kirkebok mer info


Gjest Øyvind Kallstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Kallstad

Hei,her (Lenke) finner jeg Erik Borgen.Foreldrene hans er Anton Nikolai(?) Holtnes og Ragnhild født Antonsen(?).Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg å tyde det som står under 'Anmerkninger'? 'Foreldrene ægtes 1900 i ????' og så står det '6 ? før?'Er også interesert i annen informasjon om denne familien, mer bestemt Anton og Ragnhild.. kanskje noen som vet mer om dem? Hvor de giftet seg, deres foreldre og lignende?På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

'Foreldrene ægtev. 1900 i Xania. 6 Børn før' - som skal forstås dit hen at foreldrene var blitt gift i Kristiania i 1900, og at de hadde hatt seks barn før sønnen Erik Borgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Kallstad

Tusen takk til både Erling og Yngve! Så Anton og Ragnhild hadde altså 6 barn i 1916, og de giftet seg i 1900. Da har de enten fått barna veldig tett eller så har de tyvstartet litt ;) heheDa blir det å lete i kirkebøkene i Oslo for å se om vi finner ekteskapet deres da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Jeg vet ikke om du har funnet mer om Anton og Ragnhild, men her er de ihvertfall i Oslo i 1900 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f00301&gardpostnr=3018&personpostnr=71017#nedre>Lenke. Hvis det var i området i nærheten av Frydenlundsgate de bodde da de giftet seg, skal de tilhøre Gamle Aker kirke.De kan jo også ha giftet seg i Hurum, Svelvik eller Strømmen.Anton Nicolai er ingen helt vanlig kombinasjon, og i Svelvik er det bare én: Lenke, som er sønn av en svensk skomaker Gustav Nielsen.Nummer 21 her er Antons konfirmasjon i Hurum, Ministerialbok nr. 14 (1882-1895), Konfirmerte 1888, side 147. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

I dagslys ser jeg at jeg kunne ha lest (3) litt bedre - det må jo letes i kirkebøker i Kristiania først og fremst... Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.