Gå til innhold
Arkivverket

[#71525] Tyde kirkebok


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

(1) Det står 'Loedengaard' i kirkeboka ved Hans Olsens dåp, altså het gården de bodde på Lodengård, ikke Lundgård. Jeg har selv slekt fra den gården lenger tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei Svein. Håndskriften er ikke lett å tyde. Og navn blir endret som tiden går. Men i FT1801, se lenke 5, står det Laadengaard. Jeg får notere meg alle varianter.Takk, Gaute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Jeg har Kristine Lundgaard f. 1910 Jørgen Lundgaard(Hansen) f. 1869 og så Hans Olsen. Så i dag heter vel gården Lundgaard.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1900 V.Gausdal finner du gnr.83/1 Lodengaard og under 83/1 finner du Lundgaardsløkken. På Lodengaard heter folka Lundgaard og på Lungaardsløkken heter mannen Løkken.O.Ryghs norske gårdsnavn, V.Gausdal i Svatsum sogn Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fadder Anette Lundgaard kan være Agnete Lundgaard. I Lillehammer kjøpstad ble det konfirmert en Olaf Lundgaard f.1867 og Johanne Sofie Lundgaard f.1871. Foreldrene deres er kjøpmann Ole Lundgaard og Agnete Johannedt.Jeg fant også konf. til en Jørgen Andreas Lundgaard, men som du ser så er det strøket over, og jeg vet ikke hvorfor. Muligens står han inført i en annen kirke. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fadder Anette Lundgaard kan være Agnete Lundgaard. I Lillehammer kjøpstad ble det konfirmert en Olaf Lundgaard f.1867 og Johanne Sofie Lundgaard f.1871. Foreldrene deres er kjøpmann Ole Lundgaard og Agnete Johannedt.Jeg fant også konf. til en Jørgen Andreas Lundgaard, men som du ser så er det strøket over, og jeg vet ikke hvorfor. Muligens står han inført i en annen kirke. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Med Hans Lundgaard som far og Kristine Kristensdatter som mor. Fadder Bertel(Olsen) Lundgaard har jeg som oldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Da er han tydligvis ikke bror av de andre Lungaard som jeg fant. Men er det han som ble gift med Anna K. Bøhmer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.