Gå til innhold
Arkivverket

[#71525] Tyde kirkebok


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Sørgendal i Fåberg i 1801 Lenke Og her ser det ut som om Jørgen Christensen kan være faren til Christen, og så finner du Christen Jørgensen lenger ned i FT som igjen sannsynligvis er faren til Jørgen Christensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Sørgendal i Fåberg i 1801 Lenke Og her ser det ut som om Jørgen Christensen kan være faren til Christen, og så finner du Christen Jørgensen lenger ned i FT som igjen sannsynligvis er faren til Jørgen Christensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Her fant jeg Christen Jørgensen født Lenke men er han født 12. eller 25. mars. Han er døpt Dom 3p. Epiph, hvilken dato er det?Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har dessverre ikke kalenderen min med meg hvor jeg er nå, men jeg lurer på om ikke han ble døpt 3.søndag etter Hellige 3 konger, og det tror jeg skal være 23/1 1803. Han var født 20/1, og den datoen står etter navnene på fadderne. Datoen 23/3 er datoen for vielsen til soldat Ole Tostensen Lexhus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg fant en del opplysninger etterpå i går: Bertel Olsen Laadengrd. ble gift 14/7 1791 Ø.Gausd.(trolovet 16/6) med Ragnild Andersdt. Melbøe (s.347 i gjeldende krk.bok). Og så la jeg merke til at en av fadderene til Ole Bertelsen het Hans Andersen Melbye/Melbøe?Bertel Olsen i 1801, og som du også kan se så het moren hans Lisbet Bertelsdt. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f18010522&gardpostnr=104&personpostnr=2686&merk=2686#ovre>LenkeFS: dåpen til Bertel Lenke Og her i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Trolovelsen og vielsen til Ole Gundersen Kirkebøe og Lisbet Bertilsdt. 23/3-3/7 1766 Gausdal [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9283&idx_id=9283&uid=ny&idx_side=-69>Lenke Tror det var de som iflg. FS fikk Gunder dpt.1/10 1769 og Hans dpt. 7/4 1782, men det må sjekkes mot krk.bok.Dåpen til Lisbet 1/7? 1736, far Bertel Sønstegaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Berit, tusen tusen takk for din hjelp! Jeg stopper nok denne grenen her. Det er min mors bror som har Lundgaard og Bøhmer slekt.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.