Gå til innhold
Arkivverket

[#71531] Hof / Åsnes Ole Christensen og Johanne Hansdatter - hvor fra og hvor til?


Gjest Bjørg Brynildsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Brynildsen

Kersti Olsdatter 26 år ble 2.5.1824 gift i Åsnes med Jørgen Jørgensen. Hennes far var Ole Christensen. I FT 1801 finner jeg en familie på Flodberg, Ole Christensen og Johannes Hansdatter som har en datter Kersti Olsdatter på 5 år. Det er det nærmeste jeg kommer. Problemet er at jeg ikke finne igjen denne familien i Åsnesboka eller i kirkebøkene som er transkriberte. Jeg finner en Karj Olsdatter som døpes 29.7.1798 med disse foreldrene. Finner ikke igjen noen av barna som er nevnt i FT 1801 med disse foreldrene.Kan noen hjelpe meg med denne nøtta? Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Mulige søsken av Kirsti: (KUN fra FS)Anne,15 nov 1777,Løten: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100007706027&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Hedm&juris2=Hedm&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Hedmark&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeJohanna,1 jan 1779,Løten: LenkeHelvig,21 des 1788,Løten: LenkeBirte,4 feb 1781,Løten: LenkeChristen,2 mars 1783,Løten: LenkeOlea,døpt 6 feb 1791,Hof: LenkeInger,16 aug 1793,Hof:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Ole Kristensen bodde nok i Libergfossen og var sikkert møller. Barna som blir født i Løten på adresser Finstad(-huset), Trostholhuset, Klæpakverna og Ådalen er alle steder med mølle. I Løten var tilføyelsen 'huset' brukt om flere møller. Ådalen hadde også møller som ble utbygd til Ådalsbruk jernstøperi. Jeg klarer ikke å finne ekteskapet mellom Ole og Johanne i Løten, men presten har ikke ført alle ekteskap i aktuell periode. En annen mulighet er at de også var innflyttere til Løten. Det er ingen av fadderene jeg klarer å forbinde sikkert med hverken Ole eller Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.