Gå til innhold
Arkivverket

[#71547] Peder P. Holtet, Elverum


Gjest Torgrim Holtet
 Del

Recommended Posts

Gjest Torgrim Holtet

Min farfar, Peder Holtet reiste med båten Angelo til Preston D.T. 23. mars 1888. Han giftet seg med Lina i Trysil i 1896. Hvordan kan jeg finne opplysninger om hans bevegelser i mellomtiden og om hva han arbeidet med under utenlandsoppholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgrim Holtet

Ja, Gunn Huglen, vielsen du viser til, gjelder de rette personer. Gården du nevner først, er ikke riktig. Peder døde svært ung. Alle hans barn er nå døde og etterlater seg svært lite kunnskaper om min farfar. Det er dette jeg forsøker å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Håper noen spesialister på utvandrere kan hjelpe deg her! Ofte står yrket i utvandrerlistene, men jeg har ikke funnet reisen med Angelo 23 mars 1888, i digitale kilder til nå. Har du en lenke til opplysningen , kan hende det er notert på Ellis Island?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jo. her fant jeg reisen fra Kristiania 1888 likevel : LenkeHan står bare oppført som arbeider, så det var lite hjelp. Da trenger du nok noen som kan søke i kilder USA. Det finnes vel en 1890 telling der, mener jeg å ha lest?Lykke til!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.