Gå til innhold
Arkivverket

[#71550] Tyding av navn på foreldre til August Martinius Abrahamsen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg å tyde på hva foreldrene til August Martinius Abrahamsen heter. Han står som nr. 20. jeg lurer også på hva det står som årstall bak navnene. LenkeDersom noen kan hjelpe meg så blir jeg kjempeglad.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Eg får det tilMatros Amandius Abrahamsen f. 18...og HustruMargrethe Nilsdatter f. 1844ægteviede 1858Staden er truleg Bjørnsborgbakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Helt enig i tydingen her. Dere kom meg i forkjøpet:-) Tror det står hjemmedøpt av sognepresten?Tenkte jeg skulle lete etter familien i 1865.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Staden etter faren sitt namn byrjar òg på Bjørn-, men ser ut til å ende på -foss eller liknande?Og så det at Margrete skal ha vorte gift i ein alder av 14??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Årstallet i kirkeboka for vigselen er feil, de giftet seg i 1869. Kildeinformasjon: Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. 9 (1861-1886), Ekteviede 1869, side 31. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott Torodd, da var det ikke rart at jeg ikke kunne finne ekteparet i 1865. Ekteskap i 1869: Ungkarl Amandius Abrahamsen var svensk som nevnt i 1900, født i Morlanda synes jeg det står. april 1845 og pigen Margrethe Nilsdatter 18 jan 1849, Sannidal?Farsnavn : Abraham Jacobsen og Nils Haralden. Så faktisk på samme Margrethe Nilsdatter i 1865-tellingen som damen Torodd har funnet her , innlegg 10.Det passer bedre aldersmessig enn i den andre kirkeboken med dåpen til sønnen:-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen til dere alle.Jeg tok en tidlig kveld igår. Dessto hyggeligere var det å stå opp i dag og se alle de nye opplysningene jeg har fått om slekten.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.