Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tove Tjøstheim Eek

[#71553] Petronelle Henrika Tollefsdatter 1812 -1897

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg søker etter opplysninger om hennes foreldre.Ved hennes konfirmasjon i 1 .10 1826 i Hillestad kirke er henne foreldre oppgitt til å være Tollev Olsen og Karen Kristine Pedersdatter , og hun oppgis da å være f i 1812.Jeg vet hvem hun gifta seg med og at hun døde i Kristiania i 1897.Som enke fra 1858 flytter hun og de fleste av barna til Kristiania .Takknemlig for gode tips. Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Tusen takk for meget rask hjelp. Finnes det bygdebok for området ? Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Takk Kristin, da skal jeg få lånt den fra bibloteket.Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Nå har jeg lånt bygdebok for Botne , under Søndre Kleivan s 522 , A Ole( Gundersen )gift med Marte Tollefsdatter . Ole døde i 1788 og enken gifta seg samme år med Gunder Olsen , anter at Ole og Marte er foreldre til Tolle Under Øvre Kleivan s 527, finner jeg nevnt at Ole og Marte hadde 5 barn, bare ett er navngitt ;det 5. Olea (Olia)f 1787. Marte er datter til Tollef ( Tolli) Torgersen (d 1794 -79 år)og Olene Kristoffersdatter ( d 1793-74) , som begge har føderåd hos sønnen på Smørstein , s 539. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne fødsel år for Tollef Olsen? Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.