Gå til innhold
Arkivverket

[#71553] Petronelle Henrika Tollefsdatter 1812 -1897


Gjest Tove Tjøstheim Eek
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg søker etter opplysninger om hennes foreldre.Ved hennes konfirmasjon i 1 .10 1826 i Hillestad kirke er henne foreldre oppgitt til å være Tollev Olsen og Karen Kristine Pedersdatter , og hun oppgis da å være f i 1812.Jeg vet hvem hun gifta seg med og at hun døde i Kristiania i 1897.Som enke fra 1858 flytter hun og de fleste av barna til Kristiania .Takknemlig for gode tips. Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Gjest Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Nå har jeg lånt bygdebok for Botne , under Søndre Kleivan s 522 , A Ole( Gundersen )gift med Marte Tollefsdatter . Ole døde i 1788 og enken gifta seg samme år med Gunder Olsen , anter at Ole og Marte er foreldre til Tolle Under Øvre Kleivan s 527, finner jeg nevnt at Ole og Marte hadde 5 barn, bare ett er navngitt ;det 5. Olea (Olia)f 1787. Marte er datter til Tollef ( Tolli) Torgersen (d 1794 -79 år)og Olene Kristoffersdatter ( d 1793-74) , som begge har føderåd hos sønnen på Smørstein , s 539. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne fødsel år for Tollef Olsen? Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.