Gå til innhold
Arkivverket

[#71568] Ludvig Hansen født 1835 på Selberg/Sogn og Fjordane - hans aner


Gjest Inger Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eide

Jeg tar utgangspunkt i denne Ludvig fordi hans personopplysninger skal være sikre.Hans foreldre skal være Hans Andersen Kårstad og Berthe Andreasdotter Kvamsberg. Her mangler jeg fødsels- og dødsdatoer. Vet heller ikke noe on fødested og senere bosted.Videre er jeg interessert i foreldrene til Hans Andersen Kårstad og Berthe Andreasdotter Kvamsberg.Hvis noen med bygdebok for området Gaular (kanskje tar jeg feil) kunne gjøre oppslag, ville jeg være svært takknemlig for opplysninger.Denne tråden har forbindelse med spørsmålene her Lenke eide&nr=54&antinnlegg=14&startnr=&antall=&spraak=#anker - innlegg 13 spesielt.Mvh IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Fra Gaular bygdebok: Hans Anderson f 1796 på Kårstad, d 1882. Gift 1830 med Berta Andersdotter f ca 1807 i Bergen, d 1889 på Kårstad. Før Hans giftet seg fikk han sønnen Anders i 1818 på Rytne, d 1887 på Kapstad - g 1854 med Anna Olsdatter Yndestad. Hans og Berta fikk barna Bertine 1830, Ludvig 1835, Ananias 1840, Anna Katrine f 1843, Helena 1848. Foreldrene til Hans er Anders Nilsson f 1758 på Sør Fauske gift 1791 med Brithe Hansdatter f 1763 på Kårstad. Anders har dødd før 1819 for da gifter Brithe seg igjen med Ola Andersson Berge. Brithe døde 1842 på Kårstad. Hans og Brithe fikk bare to barn, den eldste, Nilske, ble født 1791 på Sør fauske, døde 1792.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11413&idx_id=11413&uid=ny&idx_side=-74>LenkeEkteskapet til Anders Henriksson og Talina Krispinusdotter i 1800 (høgre side, venstre kolonne, nesten heilt nede)Han var frå Sygna. Eg synest det ser ut som ho var frå 'Huus', men Sogn og Fjordane fylkesarkiv seier 'Osen':

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Veit ikkje kva som skjedde med innlegg 6 og 7, men 'dei' er altså Anders Henriksson og Talina Krispinusdotter, foreldra til Berte Andersdotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Kjære Torodd Kinn.Det ser ut som du har løst gåten. Jeg prøver å hjelpe noen som ikke selv vil legge inn spørsmål her på debattforum, så jeg må takke deg hjertelig og jeg vet at den som skal ha disse opplysningene, kommer til å bli veldig glad. Jeg er ikke kjent i dette området og derfor er det vanskelig å finne frem.Hjertelig takk for at du bruker av din tid til å hjelpe oss.Vennlig hilsen Inger Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Kjære Grete Jøraas.Tusen hjertelig takk for oppslag i Gaular bygdebok og for at du har skrevet så utførlig om disse personene. Sitter her og setter sammen opplysningene slik at jeg får sendt dem i kveld til rette vedkommede som er etterkommer.Takker og er så glad for hjelpen.Mvh hilsen Inger Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.