Gå til innhold
Arkivverket

[#71572] Etterkommere etter Fredrik Schefer


Gjest Kersti Sorter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kersti Sorter

HeiVi har fått henvendelse fra en bekjent i Sverige som lurer på om noen kjenner til familien eller etterkommere etter Fredrik Schefer i Skien.I folketellingen 1900 bodde familien i Sverresgade 9 og bestod av: Fredrik Schefer født 1869 i Tyskland og var arbeider på skofabrikk, Tobine født Torbjørnsen i 1872 i Brevik, Herbert født 1894 i Skien, Fritz født 1896 i Skien, Alfreda født 1899 i Skien.Hilsen Kersti Sorter og Kjell Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er vel mulig at etternavnet skrives på en annen måte. Jeg sjekket opplysningen, og ingen heter Schefer, men Schæfer og Schaefer finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om dette kan være Tobine ( Halvorsen ) f. 1872 hos i Brevik 1885? LenkePå samme adresse som Fredrik Schefer og familie i Skien i 1900 bor en svoger K. Halvorsen ( Muligens bror av Tobine?)Får se om vi greier å finne giftemål og om mulig barndåper, men det spørs om det er ført i de kirkebøker, for det står ( Intet samfunn) under kirkesamfunn på familiemedlemmer av SCHEFER fam, 1900.Kan lete litt. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På samme liste fra Brevik 1885 finnes det en annen Tobine som er f. samme år. Hennes far heter også Halvor?Her er hennes dåp, Klokkerbok Brevik, se dåp nr, 18: LenkeHvem av disse Tobinene som ble gift med Schefer vet jeg ikke, men det går muligens an å finne flere opplysninger.Fortsetter å lete.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Finner ikke barna Herbet, Fritz og Alfredas barndåper i årene 1892.1899 i kirkebøker i Skien, men kan jo ha oversett dette.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Har prøvd Dis gravminner på søk etter Schefer navn-varianter. Fant denne mannen, Wilhelm Fr. Scheffler død 1944 , Oddenes, Kristiansand. Ikke gravstenbilde, kun dødsdato: LenkeVrient dette:-) Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kersti Sorter

Hei GunnTusen takk for informasjon du har funnet. Jeg skal bringe det videre.Jeg tror de vet endel om folkene før 1900. Jeg har forstått det slik at de er mest interressert i å få kjennskap til hvor disse menneskene har blitt av. Og om det finnes noe etterslekt.Hilsen Kersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.