Gå til innhold
Arkivverket

[#71579] Mulighet for å bla sekvensielt etter å ha funnet en post


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Et forslag til framtidig funksjonalitet ved bruk av databaser i Digitalarkivet.I flere tilfelle ville det være nyttig å kunne bla sekvensielt i en avskrift (hele avskriften) ETTER at man via søk har funnet en post ved å søke på f.eks navn.Et tilfelle er folketellinger, manntall og skattelister der det ofte er flere steder/garder med samme navn. Ved å bla fram eller tilbake finner man oftest nabosteder og kan avgjøre hvilket sted det er snakk om.Et annet tilfelle er i flyttelister der det er registrert på kun et nivå, uten å gruppere f.eks familier. Da kan man finne familiemedlemmene ved å bla sekvensielt.Det vil forundre meg om det ikke finnes flere tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Beklager, men her ber jeg nok om noe som allerede finnes i de fleste - kanskje alle tilfelle. Glem hele saken. Kommer evt. tilbake når jeg finner igjen basen der jeg hadde problemer med å bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.