Gå til innhold
Arkivverket

[#71584] Amund Andersen, f. 1754, Grav i Rakkestad


Gjest Hanne-H. Ihlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne-H. Ihlen

Da leter jeg etter tipp x 3 oldefar Amund Andersen fra Grav i Rakkestad, f.ca 1754, sønn av Anders Andersen f ca 1735. Amund var g.m. Anna Henrichsdatter fra 1777 og fikk 10 barn. Har familien i folket. 1801 for Rachestad. Trenger opplysninger om Amunds oppvekst (har intet om faren eller moren) har han søsken? Noen som har oppslag på dette? Disse få opplysingene er funnet på FS og digitalark. samt noe informasjon 2 ledd tidligere fra familie. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

En Amund Andersen dpt. 1755 i Rakkestad. Nederst v.side Lenke Det er den eneste Amund Andersen jeg har funnet i Rakkestad 1754/55. Men er det sikkert at han ble født der?Du skriver at faren het Anders Andersen. Hvor har du den opplysningen fra ?Dåpen: Amund dpt. Dom.sept.1755, foreldre: Anders Pedersen Gordalen(?1865 Gaardalen) og Marthe Magnusdt./Magnesdt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden jeg ikke vet hva du har funnet på FS eller i kirkebøkene legger jeg inn lenke til vielsen mellom Amund A. og Anne H. Viet 12/11 1778 (trolovet 3/9?),på venstre side nederste halvdel LenkeHusk at alt du finner på FS må sjekkes mot kirkebøker da du ikke kan stole på at det som står der er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lenke til FT 1801 Lenke Du skriver at du har FT 1801, men de som kan hjelpe deg vet jo ikke hva det står der.Har du sjekket om fadderne til barna kan være i familie med Amund og Anna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei ! Amund Andersen er også i min slekt, tip-tip oldefar. Hans 8. barn Anne Marie g.m. Frantz Andreasen er mine forfedre. Amund's far mener jeg er Anders Pedersen, og mor Marthe Mogensd. Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne-H. Ihlen

Dette var veldig spennende Rolf, sitter du med litt info om denne grener så er jeg veldig ivrig der! Berit: masse bra her, som du påpeker så er FS ikke til å stole på nei, så bygdebøker og riksarkivet er tingen - når man har tid. Takk for velviljen iallefall. God dag Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne-H. Ihlen

Rolf: dette er min fars gren, og han er også fra Sarpsborg, Hafslundsøy nærmere. Artig med sammenfall i slekt. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.