Guest Hans Fr. Haug #1 Posted August 11, 2009 Kaja Julie Engebretsd. f 1/10 1863 fra Øvre Sand i Nord-Odal, til Amerika, g m JOHAN LUND fra Toten. De hadde barna: Klara g m Edvard Løken, Ida, Ellen, Hanna g m Enok Erdal. Mere om dem? Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sissel Johnsen #2 Posted August 11, 2009 Bodde hele familien i Amerika?Sissel Johnsen Share this post Link to post Share on other sites
Guest Hans Fr. Haug #3 Posted August 12, 2009 Dessverre, jeg vet ikke mere. Men navnene på barn og svigerbarn er norske nok. Det skjedde jo ofte at oppholdet i Amerika ble kortvarig.Mvh Hans Fr. Haug Share this post Link to post Share on other sites
Guest Hans Fr. Haug #4 Posted August 12, 2009 Dessverre, jeg vet ikke mere. Men navnene på barn og svigerbarn er norske nok. Det skjedde jo ofte at oppholdet i Amerika ble kortvarig.Mvh Hans Fr. Haug Share this post Link to post Share on other sites
Guest Hans Fr. Haug #5 Posted August 12, 2009 Dessverre, jeg vet ikke mere. Men navnene på barn og svigerbarn er norske nok. Det skjedde jo ofte at oppholdet i Amerika ble kortvarig.Mvh Hans Fr. Haug Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sissel Johnsen #6 Posted August 12, 2009 Her er i hvert fall en liten start. FT 1910. Her finner vi Hanna, Klara og Edvard og deres barn:1910 United States Federal Census about Hanne Land Name: Hanne Land [Hanna Lund] Age in 1910: 13 Estimated Birth Year: abt 1897 Birthplace: South Dakota Relation to Head of House: Sister-in-law Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Home in 1910: Victor, Roberts, South Dakota Marital Status: Single Race: White Gender: Female Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Edward Laken 35 Clara Laken 21 Jeanette Laken 1 2/12 Hanne Land 13 Christ Pederson 23 Vi ser at Hanna er født i South Dakota. Skal lete etter flere.Sissel Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sissel Johnsen #7 Posted August 12, 2009 Her er familien i FT 1900. At navn blir forandret, er helt vanlig. Dette må være riktig familie likevel:1900 United States Federal Censusabout Hanna LundName: Hanna LundHome in 1900: White Rock, Roberts, South DakotaAge: 3Birth Date: Oct 1896Birthplace: South DakotaRace: WhiteEthnicity: AmericanGender: FemaleRelationship to Head of House: DaughterFather's Name: JohnFather's Birthplace: NorwayMother's Name: CarolineMother's Birthplace: NorwayMarital Status: SingleResidence : White Rock Town, Roberts, South DakotaOccupation: View on ImageNeighbors: View others on pageHousehold Members: Name AgeJohn Lund 40Caroline Lund 31Clara Lund 11Ida Lund 9Hanna Lund 3Ellen Lund 1 Håper det blir lettere å lese når jeg nå tok et linjeskift mellom hver opplysning.Sissel Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sissel Johnsen #8 Posted August 12, 2009 Kan det være Kaja som emigrerer her? Det er i hvertr fall det nærmeste jeg har kommet LenkeSissel Share this post Link to post Share on other sites
Guest Hans Fr. Haug #9 Posted August 14, 2009 Takk, Sissel! Det må være de rette du har funnet. Jeg har sett etter John Land, men det er så mange av dem - og lite tilleggsopplysninger.Hans Fr. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sissel Johnsen #10 Posted August 14, 2009 Her er Kaja og døtrene Ida, Hanna og Ellen i FT 1910. Det ser ut til at de er registrert sammen med et søskenbarn av Kaja. Mulig at Johan er død før 1910. Hanna er jo også registrert hos sin søster Klara i FT 1910Sissel Share this post Link to post Share on other sites