Gå til innhold
Arkivverket

[#71585] Johan Lund fra Toten


Gjest Hans Fr. Haug
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Fr. Haug

Kaja Julie Engebretsd. f 1/10 1863 fra Øvre Sand i Nord-Odal, til Amerika, g m JOHAN LUND fra Toten. De hadde barna: Klara g m Edvard Løken, Ida, Ellen, Hanna g m Enok Erdal. Mere om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Fr. Haug

Dessverre, jeg vet ikke mere. Men navnene på barn og svigerbarn er norske nok. Det skjedde jo ofte at oppholdet i Amerika ble kortvarig.Mvh Hans Fr. Haug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Fr. Haug

Dessverre, jeg vet ikke mere. Men navnene på barn og svigerbarn er norske nok. Det skjedde jo ofte at oppholdet i Amerika ble kortvarig.Mvh Hans Fr. Haug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Fr. Haug

Dessverre, jeg vet ikke mere. Men navnene på barn og svigerbarn er norske nok. Det skjedde jo ofte at oppholdet i Amerika ble kortvarig.Mvh Hans Fr. Haug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Her er i hvert fall en liten start. FT 1910. Her finner vi Hanna, Klara og Edvard og deres barn:1910 United States Federal Census about Hanne Land Name: Hanne Land [Hanna Lund] Age in 1910: 13 Estimated Birth Year: abt 1897 Birthplace: South Dakota Relation to Head of House: Sister-in-law Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Home in 1910: Victor, Roberts, South Dakota Marital Status: Single Race: White Gender: Female Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Edward Laken 35 Clara Laken 21 Jeanette Laken 1 2/12 Hanne Land 13 Christ Pederson 23 Vi ser at Hanna er født i South Dakota. Skal lete etter flere.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Her er familien i FT 1900. At navn blir forandret, er helt vanlig. Dette må være riktig familie likevel:1900 United States Federal Censusabout Hanna LundName: Hanna LundHome in 1900: White Rock, Roberts, South DakotaAge: 3Birth Date: Oct 1896Birthplace: South DakotaRace: WhiteEthnicity: AmericanGender: FemaleRelationship to Head of House: DaughterFather's Name: JohnFather's Birthplace: NorwayMother's Name: CarolineMother's Birthplace: NorwayMarital Status: SingleResidence : White Rock Town, Roberts, South DakotaOccupation: View on ImageNeighbors: View others on pageHousehold Members: Name AgeJohn Lund 40Caroline Lund 31Clara Lund 11Ida Lund 9Hanna Lund 3Ellen Lund 1 Håper det blir lettere å lese når jeg nå tok et linjeskift mellom hver opplysning.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Fr. Haug

Takk, Sissel! Det må være de rette du har funnet. Jeg har sett etter John Land, men det er så mange av dem - og lite tilleggsopplysninger.Hans Fr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Her er Kaja og døtrene Ida, Hanna og Ellen i FT 1910. Det ser ut til at de er registrert sammen med et søskenbarn av Kaja. Mulig at Johan er død før 1910. Hanna er jo også registrert hos sin søster Klara i FT 1910Sissel

bilete7441.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.