Gå til innhold
Arkivverket

[#71587] Diverse gamle bilder fra Amerika. Noen som kjenner igjen navn/personer?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

I bokhyllen min fant jeg en konvolutt med noen gamle bilder. Jeg kjenner ingen av disse, men kanskje noen av dere gjør?På vedlagt bilde står det på baksiden:1893Peder J. Nystad og Elisabeth Nys stad (parents)Children: Ida (1897) Rudolph (1876) Anna (1883) Palmer 1880 og Clara 1890

bilete7434.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Etternavnet Nystad finnes der mange fra Bodø- og Skjerstad området. Men noen med Nystad-navnet kom også fra Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Her er familien i 1900:1900 United States Federal CensusName: Peter Nustad Home in 1900: Viroqua, Vernon, Wisconsin Age: 55 Birth Date: May 1845 Birthplace: Norway Race: White Ethnicity: American Gender: Male Immigration Year: 1866 Relationship to Head of House: Head Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Spouse's Name: Elizabeth Marriage Year: 1870 Marital Status: Married Years Married: 30 Residence : Viroqua Town (Excl. Viroqua City), Vernon, WisconsinHousehold Members: Name Age Peter Nustad 55 Elizabeth Nustad 48 Rudolph H Nustad 23 Ida S Nustad 22 Palmer L Nustad 19 Anna C Nustad 16 Millie O Nustad 14 Clara N Nustad 9Elizabeth er også fra Norge, hun imm 1853.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Andre navn på de andre bildene: Johanne Olia R(H)ustad, Johanne Olia Bakken, Johanne Rudi, Kari Baglien, Jan og Ingeborg Hage, Bagstad, Berge, Nustad....pluss mange jeg ikke kan lese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1910 United States Federal CensusName: Peder J Nustad Age in 1910: 64 Estimated Birth Year: abt 1846 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Spouse's Name: Elesebeth Home in 1910: Christiana, Vernon, Wisconsin Marital Status: Married Race: White Gender: Male Year of Immigration: 1867Household Members: Name Age Peder J Nustad 64 Elesebeth Nustad 58 Anna Nustad 26 Clara Nustad 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1880 United States Federal CensusName: Peder S Nustad Home in 1880: Viroqua, Vernon, Wisconsin Age: 36 Estimated Birth Year: abt 1844 Birthplace: Wisconsin Relation to Head of Household: Self (Head) Spouse's Name: Lisabeth Father's birthplace: Nor Mother's birthplace: Nor Occupation: Farmer Marital Status: Married Race: White Gender: MaleHousehold Members: Name Age Peder S Nustad 36 Lisabeth Nustad 28 Julius C Nustad 9 Edward Nustad 7 Bertine Nustad 6 Rudolph Nustad 4 Ida Nustad 1 Bereth Nustad 67-I 1900 bodde det en Edward nustad m/fam i nærheten av Peter og elisabeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Vet ikke om bildene kommer fra samme området, men her er en mulig Johanne bakken.1910 United States Federal CensusName: Johanne Bakken Age in 1910: 38 Estimated Birth Year: abt 1872 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Wife Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Spouse's Name: John Home in 1910: Christiana, Vernon, Wisconsin Marital Status: Married Race: White Gender: Female Year of Immigration: 1893 Neighbors: View others on page Household Members: Name Age John Bakken 40 Johanne Bakken 38 Tilla Bakken 15 Olga Bakken 12 Calma Bakken 8 Phebe Bakken 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1930 United States Federal CensusName: Kari Baglien Home in 1930: Christiana, Vernon, Wisconsin View Map Age: 79 Estimated Birth Year: abt 1851 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Race: WhiteHousehold Members: Name Age Kari Baglien 79 Josie M Baglien 38 Polla Baglien 48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1910 United States Federal CensusName: Kari C Baglien [Kari C Boglien] Age in 1910: 59 Estimated Birth Year: abt 1851 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Wife Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Spouse's Name: John C Home in 1910: Christiana, Vernon, Wisconsin Marital Status: Married Race: White Gender: Female Year of Immigration: 1867 Neighbors: View others on page Household Members: Name Age John C Baglien 64 Kari C Baglien 59 Minnie Baglien 24 Jassie M Baglien 22 Kenneth L Melgard 6 Amund Pederson 68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Ingeborg Hage, men ingen Jan...1900 United States Federal CensusName: Ingebor Hage Home in 1900: Coon, Vernon, Wisconsin Age: 41 Birth Date: Aug 1858 Birthplace: Norway Race: White Ethnicity: American Gender: Female Immigration Year: 1882 Relationship to Head of House: Wife Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Mother: number of living children: 6 Mother: How many children: 6 Spouse's Name: Lars Marriage Year: 1883 Marital Status: Married Years Married: 17 Residence : Coon Town, Vernon, WisconsinHousehold Members: Name Age Lars Hage 43 Ingebor Hage 41 Gustan C Hage 16 Gina A Hage 14 John Hage 11 Anna S Hage 8 Inga S Hage 3 Sina R Hage 9/12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Lars (12): Jeg la ikke inn data for å være artig. Jeg forsto godt hvorfor du la ut bildet og informasjonen. Men disse bildene er mest samsynnlig tatt i USA av norsk/amerikanere, og etterkommerene er vel mest sannsynlig i USA? Mer info om disse personene gjør det lettere for andre slektninger å finne ut om det er deres utvandrede slektninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ordet 'artig' betyr det samme som morsomt. Jeg synes det var morsomt, eller imponerende om du vil, at du kunne finne data på disse personene.Jeg har mange bilder, og de er nok tatt i USA, men ikke utenkelig at de er tatt av norske familiemedlemmer på besøk, eller av lokale som har sendt de til slekt og venner i Norge.For meg betyr ikke bildene noen ting, men det kunne jo tenkes at noen der ute hadde disse personene som aner.Jeg takker for hjelpen så lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Det var mange fra Gudbrandsdalen i Vernon co. Nustad er også et navn man finner i Gausdal. Bak(g)stad er en gård i sørbygda i Øyer og Hage er et typisk G-dalsnavn. Jeg har selv en del av min slekt, Strangstad, som bodde i Coon og Viroqua.I 1865 finnes en Peder Johnson Nustad i Gausdal Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Her er et bilde med teksten: ' Tobacco stripping at Bagluns'Det kan jo kanskje være folk som kommer fra gården Baklund i Elverum eller Skjeberg?

bilete7435.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Peder Johnsen Nustad var født 5. mai 1845 og døpt 1. juni i Gausdal. Familien emigrerer i 1868 etter at datteren Marit emigrerte i 1867. Det finnes for øvrigt en bok om norskettede i Vernon co som sikkert ville kunne gi svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.