Gå til innhold
Arkivverket

[#71590] Finne Hans Nilsen


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Det er ikke sikkert at 1834 er korrekt. En må ofte lete et år eller to til hver side.Men det kan være flere Hans Nilsen'er født innenfor en aktuell periode, så her bør du gjøre litt forarbeid før du leter etter dåpen. Du kan lete fra Hans Nilsens begravelse, for der kan det hende fødselsdato og et mer presist fødested er oppgitt. Og så burde du finne vielsen mellom Hans Nilsen og hans kone - der vil du få oppgitt navnet på Hans Nilsens far, og da blir det mye enklere (og tryggere) å sortere dersom det blir mange Hans Nilsen'er å velge melom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Hvis jeg ikke er helt på villspor nå,så er han ikke født før 1840.Ihvertfall stemmer fars navn.Står øverst på sidaKildeinformasjon: Nordland fylke, Borge, Ministerialbok nr. 880A04 (1821-1843), Fødte og døpte 1840, side 180-181. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16694&idx_id=16694&uid=ny&idx_side=-92>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det må være rett. Farens navn (Nils Danielsen) stemmer, og fødestedet Malnes er det samme som Hans Kristian Nilsens senere bosted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Nils Danielsen og Ellen Marta Andersdatter, som ganske sikkert er Hans Christian Berg (NB!) Nilsens foreldre inngikk ekteskap så tidlig som i 12.juli 1828. (Nr.2 Lenke ).Det var jo noen fargerike navn på Hans Nilsens søsken:Dorothea Sophia 1828, Jacobina Andrina Lochert 1831, Andreas Benjamin 1833, og Jacob Peter Bondia 1837IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

FlottHer er massevis å ta tak i. Jeg skriver for harde livet nå.Tusen takk for all god hjelp. Jeg får sjekke kirkebøkene, men jeg tipper at jeg ikke kommer lengre bak np.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.