Gå til innhold
Arkivverket

[#71593] Christiania ca 1897.Hvordan finne vielse når man ikke tilhørte noe 'samfund' ?


Gjest Else Kari U.Vilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Andreas og Julie Margrethe Bech bor i Trondheimsveien 26 Christiania,ved ft 1900.For å finne ut om dette er 'min' Julie så skulle jeg gjerne ha funnet vielsen deres. De ble vel gift borgelig siden de ikke tilhørte noe samfund,men jeg ser ingen baser over borgelig viede i Oslo/Christiania. Det er kanskje ikke lagt ut ennå?Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan finne vielsen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Statsarkivet(Riksarkivet?) har sikkert oversikt over dei som vart borgarleg vigde, men det må du vel avgarde å leita det opp sjølv, trur ikkje dei gjer slike leitejobbar.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Anne: Ja det burde jeg jo visst ! Min oldefar giftet seg borgelig men vielsen er innført i kirkeboka. Det skyldtes kanskje at han fremdeles var medlem av statskirka ?Jeg får se om jeg finner noe, blir nok ingen tur til Riksarkivet med det første.Takk til begge to for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

I Norges håndverkere er deres sønn omtalt: Josef M. Bech, boktrykker, Oslo, f.5-7-1897 i Oslo. Foreldre: Boktrykker Andreas Bech og Julie Margrethe f. Lunde. Gift 1932 med Eleonore Ulfeldt. Foreldre: Frisørm. Ulfeldt og frue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Tusen takk skal du ha Carsten,da vet jeg at dette er min Julie Margrete, hun var nemlig f på Lunde. Da er saken løst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.