Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Marie Martinsen

[#71594] Niels Nielsens far

Recommended Posts

Gjest Marie Martinsen

Foreldrene til Niels var ikke gift, men det står en kommentar angående barnefaren i kirkeboken: Lenke Jeg skjønner stort sett bare 'Niels Christensen Mulevigen' og 'Holmestrand compagnie'Kan noen hjelpe med å tyde denne kommentaren? Jeg trenger også tips til hvordan jeg kan finne ut mer om faren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

'Til Barnefader blev udlagd Nils Christensen Mulevigen, Soldat ved det Holmestrandske Compagnie.'Første skritt er å undersøke om han er nevnt i Våle bygdebok under gården Mulvika.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Martinsen

Takk skal du ha. Får be biblioteket om å låne inn denne bygdeboken for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Jeg har sjekket. Jeg kunne ikke finne ham nevnt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Martinsen

Tusen takk :) Det var veldig snilt av deg. Uff,det var dumt han ikke var nevnt der. Da vet jeg ikke hvordan jeg skal finne han igjen.Finnes det noe mer informasjon om det 'Holmestrandske Compagnie'?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Kan dette være en mulig kandidat til den Nils Christensen som her er nevnt som national soldat 1801-tellingen? LenkeFinner ikke flere i området med sammen navn og nevnt som soldat?Mvh. Gunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Kan hende det står noen opplysninger under denne gården i bygdeboka, Kristian?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Mulig det går an å følge denne karen i Våle gjennom kirkebøker? LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Martinsen

Med tanke på at Niels Nielsen ble født i 1784, så er kanskje disse personene litt for unge til å kunne være faren hans?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.