Gå til innhold
Arkivverket

[#71594] Niels Nielsens far


Gjest Marie Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Martinsen

Foreldrene til Niels var ikke gift, men det står en kommentar angående barnefaren i kirkeboken: Lenke Jeg skjønner stort sett bare 'Niels Christensen Mulevigen' og 'Holmestrand compagnie'Kan noen hjelpe med å tyde denne kommentaren? Jeg trenger også tips til hvordan jeg kan finne ut mer om faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

'Til Barnefader blev udlagd Nils Christensen Mulevigen, Soldat ved det Holmestrandske Compagnie.'Første skritt er å undersøke om han er nevnt i Våle bygdebok under gården Mulvika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Martinsen

Tusen takk :) Det var veldig snilt av deg. Uff,det var dumt han ikke var nevnt der. Da vet jeg ikke hvordan jeg skal finne han igjen.Finnes det noe mer informasjon om det 'Holmestrandske Compagnie'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan dette være en mulig kandidat til den Nils Christensen som her er nevnt som national soldat 1801-tellingen? LenkeFinner ikke flere i området med sammen navn og nevnt som soldat?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.