Gå til innhold
Arkivverket

[#71598] Grete Barbromine (Mina) Johnsdatter f.07.03.1835 I Sandsvær


Gjest Turid Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Engh

Står det noe om henne eller mannen Ole Paulsen Lillemoen i Bygdebok for Sandsvær.Ole døde 28.04.1877, men jeg har ikke funnet hennes dødsfall. Mener at de bodde på Landsverkseie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Under Sølvbergmyr står det bare når de ble gift, navn på barna, og at de bodde der til 1864. Ellers kan jeg ikke finne noe om denne familien, annet en at de står nevnt sammen med sine foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her døpes Grete Barbromine i Sandsvær 1835. Se nr. 25: LenkeJeg finner dem ikke i Sandsvær i 1865, pussig nok. Kan hun være død tidlig? Finner bare en Ole Paulsen som i 1865-tellingen er gift med en med helt annet navn.Han burde vel i alle fall finnes i den tellingen om han dør 1877?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Det er nok Grete Barbromine som kalles Mina i 1865. Han ble begravet i Sandsvær 05.05.1877, men leter fortsatt etter henne. Kirkebøkene er utydelige til tider, men jeg får lete videre. Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Da Ole døde sto han i vanlig kirkebok, men det stod metodist som merknad. Jeg leter videre etter Mina. Deres barn bruker ulike etternavn også, så det er litt forvirrende. John f.eks bruker Paulsen, mens andre bruker Olsen. Hilen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har kanskje svart på noe av det som blir etterspurt her under Kongsberg, men likevel: Foreldrene til Mina står nevnt under Lillemoen, men de kaller seg Ormåsen. Jeg har imidlertid ikke funnet John som døpt i Sandsvær. (Ormåsen er ca. 1km innover Kisgruveveien, mens Lillemoen jo er ved riksveien). ------- Ivar Lie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.