Gå til innhold
Arkivverket

[#71609] Noen som har Borge og Valberg bygdebok


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg skulle gjerne ha sett litt på denne. Jeg stammer fra Ellen Marta Andersdatter født ca 1806. Hun kommer fra gården Malnæs. Jeg har bestilt denne boka på biblioteket, men er litt utolmodig så det hadde vært fint om noen kunne slått det opp og sett hvor langt tilbake jeg kunne spore hennes familie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Hansen

Muligens dette du ser etter?Borge og Valberg BB, s.188, I 1814 var tre av brukene på Malnes øde, og på det fjerde er det kommet en ny mann Andreas Andreassen (1778-1846).Han var s.av Andreas Jørgensen, Vikjord og gm. Carolus Nielsens d. Ane Margrethe (1764-1832). De fikk ett barn, Elen Martha, i 1807. videre; På den tiden bodde de på Vikjord, men flyttet så over til Malnes og overtok (trolig) Hans Carolussens bruk her. Manntallet av 1824 nevner Andreas Andreassen som bruker iflg.BB. Finner ikke noe mer i BB.mvh Tore Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.