Gå til innhold
Arkivverket

[#71610] Bergen, skifteopplysninger Berte Malene Gundersdatter 1853 i rode 1-79 NK.


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Berte Malene Gundersdatter dør i 4.1.1853 og blir gravlagt fra NK 11.1.1853 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8733&idx_id=8733&uid=ny&idx_side=-208>Lenke Permanent bildelenke: LenkeEr der noen skifteopplysninger etter henne?Da hun dør i 1853 er hun gift med Steffen Rasmussen Solheim, som hun inngår ekteskap med 7.8.1836, her klokkerboken, nr 24Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenkeher ministerialboken, nr 24 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, den har jeg. Problemet er at Ole Olsen og Berte Malene ikke ble viet i Bergen, så vidt jeg kan se. Har nå tenkt å gå gjennom vielsesprotokollene fra Hordaland utenfor Bergen.Berte Malene har jeg kontroll på. dvs hennes foreldre. Men jeg vet heller ikke hvor de kom fra. Gunder Mortensen, hennes far, kaller seg også for Leervig, og et sted står det Leervig i Stavanger stift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Så men, tror du ikke jeg fant en vielse som passer perfekt, men er det de, mon tro LenkeU.K. Ole Olsen Onereim Pige Berthe Malene Gundersdtr. 7de February 1808 Onereim Brud: 'fra Bergen'Da spørs det igjen hva som står bak Ole Olsen i merknaden da Berte Malene gifter seg for 2. gng i 1836. Lenker i (1). Kan det tolkes som Onarheim 'Onerem' el l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Du er nokk på rett vei her Arnfrid.Men det er igrunnen ikke så mye hjelp i fadderne på første barnet Guner Olsen (han begraves 25/11 1808) : Massi Olsdatter, Anne Elisabeth Rode, Robert Wolles, Aslag Andersen og Ole Østensen.Ser ut til at de da bor i Rode 1- 179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland
LenkeJa, de bor i rode 1-79. her er det jeg har nå:Matros Ole Olsen Onarheim 12.06.1785 (døpt 19.06.1785 i Tysnes kirke) - før 1836gm Berte Malene Gunersdtr 05.05.1789 (døpt 10.05.1789 i NK) - 04.01.1853 (gravlagt 11.01.1853 fra NK) Hun er da gift med Steffen Rasmussen Soleim. Adresser: 1808-1853 Brettene 2. Barn: Gunder 1808 - 1809 Fredrikke 1812 Gunder 1815 Anne Marie 1817 Martine Christine 1820 - 1820 Morten Olai 1821 Hans Bernt 1826
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dødsmeldingen etter Berte Malene forteller: 'Tømmermand Steffen Rasmussen Solheims Kone Berthe Malene', 76 år, 1. rode nr. 79, 'Enkemand og 3 myndige Børn. En fraværende.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.