Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Astrid Ryen

[#71615] Oppslag i bygdebok for Etnedal. Plass: Mørken. Husmann: Ole Pedersen

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Det er denne familien jeg ønsker informasjon om, den tid de bodde i Etnedal:LenkeJeg mener jeg har en rimelig grunn til å anta at husfaren her Ole Pedersen fra Fron var far til to søsken i Folldal født utenfor ekteskap. Nok om det.Jeg håper at en eller annen der ute kunne slå opp i bygdebok for Etnedal, se om de finnes nevnt. Jeg er interessert i all informasjon om dem finnes i bygdeboka, så lite det enn er.Mvh Astrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Hauger

Det eneste som står om denne familien i bygdeboka, er det man kan lese ut av folketellingen fra 1865. Ingen andre personer er heller oppført under Mørken (eller Mørke som den kalles i bygdeboka) som for øvrig var en plass under gården Øvre Hestkinn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Takk skal du ha, Gunnar. Dermed slipper jeg se i bygdeboka, men det var greitt å få vite hvilken gård plassen lå under.Mvh Astrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.