Gå til innhold
Arkivverket

[#71628] Karl Matteus Fløisbonn.


Gjest unni høgberg johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest unni høgberg johansen

Heisan! Er det noen her som har mulighet til å hjelpe meg md å finne Karl Matteus Fløisbonn han skal være fødy den 10/9-1898,muligens i Oslo/Bærum Mvh Unni Høgberg JOhansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Fløisbonn er i dag i Oppegård kommune (kanskje det finnes flere Fløisbonn?).I 1898 var vel Oppegård del av Nesodden kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Har du denne?Id Fnavn Enavn Fdt Får Ddt Dår Bdato Bår F R Gnr B Gravsted Kommune Kirkesogn Korr 2643971 Karl Fløysbonn 1009 1897 1607 1962 2307 1962 060 17 004 Østre gravlund Velg kirkegård i Oslo Østre Aker Informasjon om kirkegården/registreringsarbeidet Gravplass Østre gravlund Fylke Oslo Kirkesogn Østre Aker Prestegjeld Østre Aker prestegjeld Prosti Østre Aker Prosti Bispedømme Oslo Registrerings foretak Oslo kommune, Gravferdsetaten Registrator Gravferdsetaten Registrering ferdig Februar 2006 Merknad Bidratt med bilder: R.Olsen, P.Heier, H-P.Falao, K-E.Andal, E.Andresen, H.Andersen Fotograf Grete Emblemsvag, DIS-Oslo/Akershus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni høgberg johansen

Hei Hilde.Personen i ditt siste innleg er riktig mann:-)Karl Matteus Fløisbonn født 10/9-1897,så nå må jeg prøve å finne ut mer om ham.Det er visst kun en slekt i Norge som heter Fløisbonn,og etternavnet skrives på flere måter har jeg sett.Karl Matteus var betefar til en venninne av meg og nå prøver vi og finne ut litt om ham:-) hvor han giftet seg osv.Hans hustru het Svanhild Fløisbonn født 8/11-1893.De ble vel muligens gift i Oslo,så jeg får tråle kirkebøkene der.Verksgaten i oslo er et av stedene 'Fløisbonn' skal ha bodd og det er vel Grunerløkka? om jeg ikke husker helt feil. Hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Dåp Karl Matheus se nr 280 Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Hospital / Gamlebyen, Ministerialbok nr. 7 (1889-1899), Fødte og døpte 1897, side 253. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni høgberg johansen

Åååååå tusen hjertlig takk Solveig,du er en knupp i full blomst:-)Dette hjalp utrolig mye skal jeg si deg,her fikk vi jo vite at navn på hustru var Mathilde og ikke Svanhild som jeg skrev:-) Hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

Hei..-og da er det vel Karls far Christian vi finner i Oslogade 9 hos faren maler Martin Fløisbon i 1875.I 1865 var Martin Fløysban portner i Universitetsgaden 10.mvhteg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni høgberg johansen

Jeg har hver uke et radioprogram som heter Hekta på Slekta på www.scandiradioen.net.Er det noe dere vil at jeg skal ta opp der så ta kontakt med meg.Jeg har selv holdt på med slektsgranskning i 30 år,men syntes fortsatt et er like moro,har en først begynt med dette så blir man fort hekta Hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni høgberg johansen

Hei Solveig. Ja det er det jeg sier,det går litt surr i navnene iblant hehe,det er klart Mathilde var mor til Karl.Jeg var inne på lenken om dåpen til Karl Matteus og prøvde å tyde gatenavnet,men det klarte jeg ikke.Syntes dt ser ut som om det står Enduka 36?? men er neimen ikke sikker.Klarer dere å tyde det? Hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

Vedr (2).Fløisbonn var/er gnr 192 i Aker.I 1946 ble gårdens bnr 1, 2 og 3 overført til Oppegård Kommune.Ovennevnte Martin skal være født i Aker. Meget taler for at han kom fra Fløisbonn.teg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Hei Unni - helt uten å ha lagt merke til din debatt her starta jeg beklageligvis deb nr 71652 * trolig prøver vi begge å hjelpe Unni i Tvedestrand. *** Jeg har nå lagt inn etter beste evne dette. ***************** ***************** *** eg har komme frem til ei kone i Gjerpen fødd 1841 - men det er veldig mange som har det navnet og fødd 1841. burde vel hatt vielses år og dato / sted - kanskje det kunne velge rett dame. familien hos meg ser slik ut i dette nu. ****** Martin Fløysbon - kone og barn: 1 Martin Fløysbon f: 1828 i Aker - yrke maler - ft1875 .. KONE Inger Marie f: 1841 i Gjerpen*vanskelig da inflasjon i Inger Maria der og da ????? 2 Anna Martinsdtr Fløysbonn f: 1861 i Kristiania 2 Christian Martinsson Fløysbonn f: 1869 i Kristiania -ft1900 bur i Enebakkvn 36 ... Mathilde Fløyesbon Karlsen f: 1861 i Nordby - krkbk gj navn Karlsen 2 Matilde Martinsdtr Fløysbonn f: 1871 i Kristiania 2 Magnnore Martinsdtr Fløysbonn f: 1875 i Kristiania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni høgberg johansen

Hei på deg Kjetil . Ja,det er Brit jeg prøver å hjelpe også :-)og det er jo moro da og lete og se hva man finner. Jeg driver med slektsgranskning på heltid om dagen jeg nå både for meg selv og for andre,har man først begynt å lete etter ane så blir man bare mer og mer nysgjerrig og så er det jo så gæy vet du:-) Hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Solveig Håklev

HeiFant du ut noe mer om vielsen til Karl og Svanhild ? Ser i fødselsreg.til Sagene at det står viet i 1921 men ikke hvorHilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiKan de være gift i Trondheim siden Svanhild var født der... Må prøve å finne dåpen til de andra barna,mulig det kan stå noe mer derSolveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni høgberg johansen

Hei. Ja tanken ar slått meg også at de kan ha giftet seg i Trondheim.Skal prøve kirkebøkene der så får vi se om jeg kommer noe videre:-)Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.