Gå til innhold
Arkivverket

[#71637] Bolstadslekten i Sande, Vestfold


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Da jeg er i slekt med disse, gjennom Lærum slekten, skulle jeg gjerne hatt oppl. ang. nå avdøde Herman Bolstad`s kone, barn og hans søsken. Jeg fikk av ham, før han gikk bort i 1998, opl. om foreldrene hans, oldeforeldre og videre bakover. Arne Tollefsen, Nils Sunne, Herman og jeg var nemli på sightseeing i Sande for flere år siden. Og det var en fin gjeng disse 3 eldre gutta! :-) Så om noen kan skaffe meg dette blir jeg veldig glad!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved søk i 1900-tellingen finner jeg 10 stk med Bolstad-navn, også en Herman, kan dette være de folkene du søker opplysninger om? LenkeHåper noen lokale folk fra Sande kan hjelpe deg.:-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Takk skal du ha Gunn, men alt dette har jeg allerede! :-) Ja, jeg får håpe noen lokale folk fra Sande leser dette! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Ordensreglene pkt. 4: ein må difor vera varsam med å gje ut opplysningar om levande personar.Kanskje derfor du ikke skal ha svar på spørsmål om barn til en person som døde 1998.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Dersom noen her trodde at jeg er så naiv at jeg antok at jeg ville fått opp hele slekten til Herman Bolstad og søskenene hans her inne, så er det feil. Men visst noen har seriøse opplysninger å gi ang. denne slekten, kan de gi meg dem på e-mail: anngees@hotmail.com. Ellers prøver jeg å ringe en el. annen i slekten snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg lurer på om du har sett avskriftene av barndåper her under Sande i Databaseveljaren? Ser at oplysningene går fram til 1918 her. Det er nevnt mange Bolstadnavn her, så kan hende dette kan hjelpe deg om du ikke får svar i private mail? Lenke Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Takk skal du ha Gunn! :-) Jeg hadde bare fødselsdatoen hans, så nå har jeg fått dåpsdatoen hans også! :-) Skal sjekke om en av søskenene hans er født innen 1918 også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Ja det har jeg nok forlengst Egil! :-) Har drevet med slektsforsking siden 1992, og det med god hjelp fra Arne Tollefsen i Sande! :-)Har bare hatt et opphold på noen år nå fordi jeg pådro meg slag for 6 1/2 år siden, men for ca 1 år siden så beg. jeg så smått å ta opp slektsforskingen min litt igjen da, men da var jeg svært glad for at jeg hadde fått gjort unna så mye som jeg har tidligere, for jeg har opplevd det som ganske vanskelig å få dratt opplysninger om nye slekninger! :-) De lover å sende meg mailer, men det sitter langt inne gitt! ;-)Men det er kanskje ikke bare jeg som har erfart dette? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.